Page 143 - Moretti, Melita, in Mirko Markič (ur.). 2017. Organizacijska kultura in organizacijska klima: Teorija, praksa in raziskave v Sloveniji. Koper. Založba Univerze na Primorskem
P. 143
8: Organizacijska kultura v slovenskih gledališčih

je zaposleni močno želijo v prihodnosti. Mnogo manj pa si želijo kultu-
re hierarhije.

Dimenzija merilo uspeha
Pri tej dimenziji močno prevladuje organizacijska kultura tipa hierarhi-
ja (35,5). Sledita organizacijska kultura adhokracije (24,4) in organizacij-
ska kultura trga (22,2). Najmanj prisotna je organizacijska kultura klana
(18,3), ki pa si je zaposleni v prihodnosti želijo mnogo več. Merila uspeha
naj bodo razvoj zaposlenih, timsko delo, pripadnost zaposlenih in skrb za
zaposlene (kultura klana), manj pa učinkovitost in nizki stroški delovanja
(kultura hierarhije) ter prevlada na trgu (kultura trga).

Preglednica 8.7: Merilo uspeha

143

  6. MERILO USPEHA Sedanje stanje Želeno stanje
36,8
A Organizacija opredeljuje svojo uspešnost na podlagi razvoja zaposlenih, 18,3
timskega dela, pripadnosti zaposlenih ter skrbi za zaposlene. 26,5
24,1
Organizacija se opredeljuje kot uspešna, kadar ima unikatne in najnove- 15,4
B jše storitve. Izmišljuje si nove stvari in je vodilna pri razvoju storitev na 22,2 21,3
35,4 100
svojem področju. 100

C Organizacija opredeljuje svoj uspeh po prevladi na trgu in one-
mogočanju konkurenčnih organizacij. Ključno je prevladovanje na trgu.

D Organizacija opredeljuje svojo uspešnost na podlagi učinkovitosti.
Točnost, tekoč urnik in nizki stroški delovanja so bistvenega pomena.

  Skupaj

Slika 8.6: Merilo uspeha

Iz slike 8.6 razberemo velik razkorak med sedanjo in želeno prevla-
dujočo organizacijsko kulturo v organizaciji, saj trenutno pri dimenziji
   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148