Page 155 - Moretti, Melita, in Mirko Markič (ur.). 2017. Organizacijska kultura in organizacijska klima: Teorija, praksa in raziskave v Sloveniji. Koper. Založba Univerze na Primorskem
P. 155
8: Organizacijska kultura v slovenskih gledališčih 155

Hipoteza 3: Obstaja razlika v dojemanju tipa organizacijske kul-
ture med splošnim, tehničnim in umetniškim sektorjem.
S pomočjo diskriminantne analize smo preverili statistično po-

membnost razlik v tipu zaznane organizacijske kulture med vsemi tre-
mi sektorji.

Diskriminantna analiza je metoda v multivariatni analizi, s katero se
poiščejo linearne kombinacije opazovanih spremenljivk, ki ločujejo vnap-
rej določene skupine tako, da je napaka pri uvrščanju v skupine najmanj-
ša. Iskali smo razsežnost podatkov, ki najbolje pojasnjuje razlike med sku-
pinami.

Vse trditve, A, B, C, D, v vseh dimenzijah smo združili v eno vrednost
in izračunali povprečje.

Preglednica 8.24: Vrednosti OCAI – sedanje stanje

Tip N Povprečje Mediana Modus Standardni
kulture odklon
Veljavni Manjkajoči 23,83 22,08 31,67
A 166 0 20,32 20,00 12,50 11,27
B 166 0 25,80 25,00 15,00 6,74
C 166 0 30,05 26,67 20,83 10,13
D 166 0 11,76

Najvišje povprečje (30,05) je pri kulturi hierarhije, sledi organizacij-
ska kultura trga (25,80), nato organizacijska kultura klana (23,83), naj-
nižje povprečje pa se kaže pri organizacijski kulturi adhokracije (20,32) –
preglednica 8.24. Standardni odkloni/odstopanja od povprečja so velika.

Gledališča so razdeljena na tri organizacijske enote – sektorje: ume-
tniški, tehnični in splošni. Ti nastopajo kot faktorji, tipi kulture pa kot
neodvisne spremenljivke (preglednica 26).
   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160