Page 175 - Moretti, Melita, in Mirko Markič (ur.). 2017. Organizacijska kultura in organizacijska klima: Teorija, praksa in raziskave v Sloveniji. Koper. Založba Univerze na Primorskem
P. 175
9: Organizacijska kultura in finančna dodana vrednost v tujih podjetjih v Sloveniji 175

Izidi raziskave
Poglavje Izidi raziskave je razdeljeno na več delov. Na začetku poglavja
bomo predstavili dejansko kulturo v podjetjih, v katerih so anketirani
zaposleni. Sledi predstavitev želene kulture ter primerjava med dejansko
in želeno kulturo. Izide bomo prikazali tudi po posameznih sklopih in
glede na spol, starost, zaposlitveno dobo, tip zaposlitve ter delovno mes-
to, ki ga zasedajo anketirani. Sledili bosta korelacijska analiza, kjer bomo
predstavili povezanost med posameznimi tipi organizacijske kulture, ter
faktorska analiza, s pomočjo katere bomo ugotavljali, s koliko skupnimi
faktorji lahko predstavimo organizacijsko kulturo in kateremu področju
organizacijske kulture dajejo anketirani največ poudarka. S pomočjo re-
gresijske analize bomo preverjali vpliv različnih vidikov (spol, starost itd.)
na organizacijsko kulturo. Tik pred koncem poglavja bomo predstavili še
preverjanje hipotez.

Normalnost porazdelitve
Pred analizo izvedenih spremenljivk smo preverili, ali so spremenljiv-
ke, ki jih bomo uporabili, normalno porazdeljene (glej preglednico 9.1:
Test normalne porazdelitve). Ugotavljamo, da sta izvedeni spremenljiv-
ki kultura klana in ad hoc kultura normalno porazdeljeni. Pravimo, da
so spremenljivke normalno porazdeljene, ko so porazdeljene po Gausso-
vi krivulji. Kadar temu ni tako, pravimo, da spremenljivke niso normalno
porazdeljene. Spremenljivki kultura trga in kultura hierarhije nista nor-
malno porazdeljeni.

Preglednica 9.1: Test normalne porazdelitve

Kolmogorov-Smirnov(a) Stopnja značilnosti

Kultura klana Statistika Stopnja prostosti 0,200
Ad hoc kultura 0,071 113 0,011
Kultura trga 0,097 113 0,000
Kultura hierarhije 0,134 113 0,003
0,106 113

Analiza strukture vzorca
V raziskavi je sodelovalo 113 anketiranih. Od tega 43 (38 %) moških in
70 (62 %) žensk. Povprečna starost anketiranih je 36 let. Anketirani so v
podjetju v povprečju zaposleni sedem let in imajo redno obliko zaposli-
tve (84 %).
   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180