Page 177 - Moretti, Melita, in Mirko Markič (ur.). 2017. Organizacijska kultura in organizacijska klima: Teorija, praksa in raziskave v Sloveniji. Koper. Založba Univerze na Primorskem
P. 177
9: Organizacijska kultura in finančna dodana vrednost v tujih podjetjih v Sloveniji 177

stravertiranost, introvertiranost, stabilnost in fleksibilnost), na podla-
gi katerih določamo štiri različne tipe organizacijskih kultur (prav tam,
33‒38):
− Kultura klana je dobila ime zaradi podobnosti družinskemu

tipu organizacije.
− Ad hoc kultura je ena najodzivnejših organizacijskih kultur v

turbulentnem družbenem oziroma poslovnem okolju 21. stole-
tja. Osnovne predpostavke te kulture so se razvijale na popolno-
ma drugačen način od preostalih opisanih tipov kultur in teme-
ljijo na inovativnosti: biti prvi v razvoju neke razrešitve, kajti to
je tisto, kar vodi k uspehu.
− Kultura trga je zelo priljubljena postala v poznih šestdesetih le-
tih 20. stoletja, ko so se začeli v podjetjih soočati z novimi kon-
kurenčnimi izzivi.
− Kultura hierarhije; do šestdesetih let 20. stoletja je skoraj vsaka
knjiga o študiju managementa in organizacije temeljila na We-
brovi predpostavki hierarhije oziroma birokracije kot idealni ob-
liki organizacije, ki je omogočila stabilne, učinkovite in visoko-
kakovostne izdelke ter storitve.
Zanimalo nas je, katera je prevladujoča organizacijska kultura v pod-
jetjih, kjer so anketirani zaposleni. Anketirani so morali med vse tipe or-
ganizacijskih kultur razdeliti 100 točk. Če so vse organizacijske kulture
ovrednotili enako, so vsaki izmed njih dodelili 25 točk. Vsaka organiza-
cijska kultura, ki so ji anketirani dodelili več kot 25 točk, predstavlja mo-
rebitno prevladujočo organizacijsko kulturo. S pomočjo t-testa (glej pri-
logo 4, tabela 1), smo preverili, ali se vrednost indeksa organizacijskih
kultur razlikuje od 25 točk in na ta način še statistično preverili prevladu-
jočo organizacijsko kulturo.
V preglednici 9.4 so prikazani rezultati dejanske organizacijske kul-
ture. Vidimo, da sta s po 27 točkami prevladujoči kulturi tipa kultura trga
in kultura hierarhije – razlika med številom točk, ki je bil dodeljen tipu
kulture (27 točk), in testno vrednostjo (25 točk) – pomembni pri stopnji
tveganja 10 %. T-test nam tudi pove, da je tip kulture ad hoc kultura manj
zaznan kot prevladujoč tip kulture v podjetjih, kjer so anketirani zapos-
leni (21 točk).
   172   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182