Page 357 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 357
Primer vključevanja informacijsko-komunikacijske tehnologije v pouk naravoslovja
Slika 3 Primer aplikacije Morje ali te poznam?
aktivnim eksperimentiranjem in s pomočjo aplikacije³ (slika 3) na tabličnem
računalniku spoznali osnovne značilnosti morja. Pri dejavnosti smo močno
poudarili samostojno načrtovanje poskusov in rokovanje s pripomočki, kot
je termometer. Na aplikaciji so učenci pridobil podatke o temperaturi morja,
o gibanju morja ter tudi o barvi morja. Preveril so lahko, če so eksperimente
pravilno načrtovali. Dejavnost so učenci izvajali v skupinah. Vsaka skupina je
imela en tablični računalnik ter skupinski delovni list. Aplikacija je pomanj-
kljiva in jo želimo v prihodnje še nadgraditi.
Aplikacije na tabličnih računalnikih so bile oblikovane tako, da so imeli
učenci možnost aktivnega učenja ter eksperimentiranja z različnimi parame-
tri in podatki ter tako prišli do dobrega razumevanja o morju in o prilagodi-
tvah organizmov. Pri tem smo bili previdni, da tablični računalniki učencev
niso oddaljili od narave in raziskovanja le-te.
Zaključek, ki je zelo pomemben element pouka na prostem, je temeljil na
didaktičnih igrah in na skupinski razpravi učencev. Po izvedenem pouku so
učenci reševali še anketni vprašalnik, s katerim smo preverjali njihova stališča
o pouku na morski obali.
Anketni vprašalnik in njegove karakteristike
Anketni vprašalnik je vseboval 9 trditev. Učenci so podali svoja mnenja na šti-
ristopenjski Likertovi lestvici, na kateri stopnje pomenijo naslednje: 1 – sploh
³ Aplikacija je bila izdelana s pomočjo magistrskih študentov Univerze v Ljubljani, Fakultete za
računalništvo in informatiko.
357
Slika 3 Primer aplikacije Morje ali te poznam?
aktivnim eksperimentiranjem in s pomočjo aplikacije³ (slika 3) na tabličnem
računalniku spoznali osnovne značilnosti morja. Pri dejavnosti smo močno
poudarili samostojno načrtovanje poskusov in rokovanje s pripomočki, kot
je termometer. Na aplikaciji so učenci pridobil podatke o temperaturi morja,
o gibanju morja ter tudi o barvi morja. Preveril so lahko, če so eksperimente
pravilno načrtovali. Dejavnost so učenci izvajali v skupinah. Vsaka skupina je
imela en tablični računalnik ter skupinski delovni list. Aplikacija je pomanj-
kljiva in jo želimo v prihodnje še nadgraditi.
Aplikacije na tabličnih računalnikih so bile oblikovane tako, da so imeli
učenci možnost aktivnega učenja ter eksperimentiranja z različnimi parame-
tri in podatki ter tako prišli do dobrega razumevanja o morju in o prilagodi-
tvah organizmov. Pri tem smo bili previdni, da tablični računalniki učencev
niso oddaljili od narave in raziskovanja le-te.
Zaključek, ki je zelo pomemben element pouka na prostem, je temeljil na
didaktičnih igrah in na skupinski razpravi učencev. Po izvedenem pouku so
učenci reševali še anketni vprašalnik, s katerim smo preverjali njihova stališča
o pouku na morski obali.
Anketni vprašalnik in njegove karakteristike
Anketni vprašalnik je vseboval 9 trditev. Učenci so podali svoja mnenja na šti-
ristopenjski Likertovi lestvici, na kateri stopnje pomenijo naslednje: 1 – sploh
³ Aplikacija je bila izdelana s pomočjo magistrskih študentov Univerze v Ljubljani, Fakultete za
računalništvo in informatiko.
357