Page 38 - Lazar, Irena, ur. 2022. Univerza na Primorskem Fakulteta za humanistične študije – 20 let / University of Primorska Faculty of Humanities – 20 years. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 38
ELEK ZA MEDIJSKE ŠTUDIJE

Oddelek za medijske študije je svoja vrata prvi generaciji študentov dodiplomskega
študija odprl leta 2008, od leta 2011 pa se izvaja tudi magistrski študij. Na oddelku se
komplementarno izvajata dva študijska programa Komuniciranje in mediji: enopred-
metni univerzitetni študijski program 1. stopnje (način študija: redni študij; trajanje
študija: tri leta; strokovni naslov: diplomant/diplomantka komuniciranja in medijev)
in enopredmetni magistrski študijski program 2. stopnje (način študija: redni študij;
trajanje študija: dve leti; strokovni naslov: magister/magistrica komuniciranja in me-
dijev).

Cilj ustvarjanja in posredovanja znanj je izoblikovati diplomante in magistre, ki te-
kom študija pridobijo temeljno znanje o komuniciranju in medijih, ki ga je razvi-
la komunikološka znanost in ga je mogoče učinkovito preplesti s sorodnimi druž-
boslovnimi in humanističnimi intelektualnimi tradicijami. Diplomanti so seznanjeni s
temeljnimi disciplinarnimi poudarki, ki so značilni za področja komunikologije in me-
dijskih študijev, poleg tega pa poznajo pristope k proučevanju družbenega komuni-
ciranja ter strukturnih elementov medijskih sistemov in informacijskih mrež. Pozna-
jo sodobna sredstva sporočanja, procese oblikovanja informacij, načine njihovega
predvajanja in vpliva na obveščenost, ekonomiko komuniciranja, tržno logiko medij-
ske produkcije in potrošnje, medijske vplive, učinke in rabe, vlogo medijev pri obli-
kovanju političnih izbir in druga področja mediatiziranega človekovega življenja.

Ker so današnje razmere na področju medijev in komuniciranja zahtevne, se skuša
študente opremiti z različnimi teoretičnimi in praktičnimi znanji in veščinami, ki od-
pirajo možnosti dela v medijskih, analitičnih, raziskovalnih, poslovnih institucijah in
okoljih, v kreativni industriji in informacijsko-komunikacijskem sektorju, vladnih in
nevladnih organizacijah ter alternativnih oblikah dela oziroma zaposlitve v Sloveni-
ji in tujini. Izvajalci obeh študijskih programov skušajo zagotavljati sodoben, pester
in kvaliteten študij vsebin s področja komuniciranja in medijev, ki omogoča: manj-
še skupine in bolj individualen pristop; opravljanje študijske prakse v medijskih orga-
nizacijah; tesno prepletanje pedagoškega in znanstvenoraziskovalnega dela; primer-
janje teorije in empirije; možnost študijske izmenjave v tujini; spodbujanje kritičnega

40
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43