Page 6 - Lazar, Irena, ur. 2022. Univerza na Primorskem Fakulteta za humanistične študije – 20 let / University of Primorska Faculty of Humanities – 20 years. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 6
LET FAKULTETE ZA HUMANISTIČNE ŠTUDIJE
UNIVERZE NA PRIMORSKEM

2000–2020

Suhoparni uradni podatki beležijo, da je bila poleti leta 2000 v Kopru uradno usta-
novljena Fakulteta za humanistične študije Koper, ki jo je ustanovilo Visokošolsko
središče Koper, Okrožno sodišče v Kopru pa jo je 14. septembra 2000 vpisalo v so-
dni register.

Danes, ko pišemo leto 2020, mineva od takrat polnih dvajset let. Dvajset let je malo
že v življenju človeka, za fakulteto pa je dvajset let pravzaprav šele začetek poti, uvo-
dni koraki, s katerimi si odpira in utrjuje svoje mesto v okolju v katerem živi in v sve-
tu; tako bi njen vek ocenili z očmi raziskovalcev, ki brskamo po preteklosti in jo ne-
hote ocenjujemo tudi po njeni dolžini in oddaljenosti. In vendar obenem vemo, da
sta ti dve desetletji tudi aktivno obdobje razvoja in rasti ter na drugi strani prelomno
obdobje za bodočnost fakultete.

Radi poudarimo, da delujemo v historičnem središču Kopra in staremu mestnemu
jedru s svojimi vsebinami vračamo duha humanizma. Nadaljujemo in nadgrajujemo
več stoletno tradicijo humanističnega izobraževanja, ki je v mestu rasla in se razvija-
la od 14. stoletja dalje. Humanistika, humanisti in humanizem so bili od nekdaj ogle-
dalo in gibalo družbe. Dajali so ji kritičen in svež pogled na svet, na sedanjost, pre-
teklost in prihodnost.

Humanistične vede, umetnost in družboslovje so področja, ki vsaki univerzi dajejo
hrbtenico, širino in odprtost, ustvarjajo ravnotežje med znanostmi in vedami tako
na univerzi kot v družbi kot celoti. Prav je, da ob jubileju fakultete izpostavimo obseg
našega pedagoškega dela, našo raziskovalno moč, mednarodno vpetost in ne naza-
dnje doprinos k družbenemu in kulturnemu okolju, v katerem delujemo.

Brez raziskovanja in poznavanja družbe in kulture, zgodovine, dediščine, okoljskih
procesov in sprememb, bi izgubili svojo identiteto in ne bi poznali svojih potencia-
lov, vsekakor pa ne bi razumeli današnje družbe in ne bi znali odgovoriti na temelj-
na vprašanja – kdo smo in zakaj, kakšna je naša vloga pri oblikovanju temeljev za

8
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11