Page 236 - Osnovne statistične metode in Jamovi
P. 236

6 Prilagajanje podatkov



























                  Slika 72  Pogled na ustvarjanje nove spremenljivke




                  6.2 Oblikovanje razredov 6.2
                  Če želimo oblikovati manjše število kategorij, kot smo jih sprva načrtovali,
                  lahko ustvarimo nove spremenljivke, ki vključujejo informacije o drugih spre-
                  menljivkah.

                  6.2.1  Primer
                  Učiteljice in učitelje želimo po delovni dobi razdeliti v naslednje razrede:
                        − manj kot 5 let;
                        − od 5 do 9 let;
                        − od 10 do 14 let;
                        − od 15 let do 19 let;
                        − 20 let ali več.

                    V ta namen bomo oblikovali novo spremenljivko na podlagi začetne spre-
                  menljivke »Delovna doba«. V meniju »Podatki« izberemo poljuben prazen
                  stolpec, denimo tistega po zadnji spremenljivki »Testna spremenljivka«. Z
                  dvojnim klikom na zgornji del stolpca se v zgornjem delu okna pojavijo tri
                  možnosti:  »Nova  podatkovna  spremenljivka«,  »Nova  izračunana  spremen-
                  ljivka« in »Nova pretvorjena spremenljivka« (slika 72). V kolikor bo nova spre-
                  menljivka nastala na podlagi že obstoječih podatkov, izberemo možnost
                  »Nova izračunana spremenljivka«.


                  236
   231   232   233   234   235   236   237   238   239   240   241