Page 236 - Osnovne statistične metode in Jamovi
P. 236
6 Prilagajanje podatkov
Slika 72 Pogled na ustvarjanje nove spremenljivke
6.2 Oblikovanje razredov 6.2
Če želimo oblikovati manjše število kategorij, kot smo jih sprva načrtovali,
lahko ustvarimo nove spremenljivke, ki vključujejo informacije o drugih spre-
menljivkah.
6.2.1 Primer
Učiteljice in učitelje želimo po delovni dobi razdeliti v naslednje razrede:
− manj kot 5 let;
− od 5 do 9 let;
− od 10 do 14 let;
− od 15 let do 19 let;
− 20 let ali več.
V ta namen bomo oblikovali novo spremenljivko na podlagi začetne spre-
menljivke »Delovna doba«. V meniju »Podatki« izberemo poljuben prazen
stolpec, denimo tistega po zadnji spremenljivki »Testna spremenljivka«. Z
dvojnim klikom na zgornji del stolpca se v zgornjem delu okna pojavijo tri
možnosti: »Nova podatkovna spremenljivka«, »Nova izračunana spremen-
ljivka« in »Nova pretvorjena spremenljivka« (slika 72). V kolikor bo nova spre-
menljivka nastala na podlagi že obstoječih podatkov, izberemo možnost
»Nova izračunana spremenljivka«.
236