Page 45 - Izštevanke, izštevalnice in preštevanke v pedagoškem procesu
P. 45
Ljudska pesem brez melodije
Primer 16 Glasovi (Bojana Kralj)
Odrasel Otrok
A, E, I, O, U – TA-TA TA-TA TA
Ana risati hiti. TA-TA TA-TA TA-TA TA
A, E, I, O, U – TA-TA TA-TA TA
Eva pisati hiti. TA-TA TA-TA TA-TA TA
A, E, I, O, U – TA-TA TA-TA TA
Ivo brati se uči. TA-TA TA-TA TA-TA TA
A, E, I, O, U – TA-TA TA-TA TA
Oton peti se uči. TA-TA TA-TA TA-TA TA
A, E, I, O, U – TA-TA TA-TA TA
Urška zdaj miži! TA-TA TA-TA TA
Zavestno izvajanje ritmičnih zlogov izštevanke prenesemo v notni zapis
(dobo, njeno poddelitev in tišino – pavzo) (primer 17).
Primer 17 Notni zapis izštevanke »Glasovi« (Bojana Kralj)
Primeri izštevank
Na primerih izštevank predstavljamo različne oblike ritmičnega dela, ki jih
skozi glasbene dejavnosti izvajamo v predšolskem in osnovnošolskem ob-
dobju. Izbrane izštevanke predstavljajo možnosti izpeljave oblik ritmičnega
dela, preko katerega otroci razvijajo glasbene sposobnosti in spretnosti. Ob
vsakem primeru izbrane izštevanke predstavljamo izvedbo le-te ter na koncu
še dodatek »ostale dejavnosti«, kjer gre za nadaljevanje za izvajanje in širi-
tev kulturne dediščine z drugimi dejavnostmi (npr. gibanje, rajanje, znakovni
45