Page 45 - Izštevanke, izštevalnice in preštevanke v pedagoškem procesu
P. 45

Ljudska pesem brez melodije

             Primer 16  Glasovi (Bojana Kralj)
                   Odrasel                    Otrok

                   A, E, I, O, U –            TA-TA TA-TA TA
                   Ana risati hiti.           TA-TA TA-TA TA-TA TA
                   A, E, I, O, U –            TA-TA TA-TA TA
                   Eva pisati hiti.           TA-TA TA-TA TA-TA TA
                   A, E, I, O, U –            TA-TA TA-TA TA
                   Ivo brati se uči.          TA-TA TA-TA TA-TA TA
                   A, E, I, O, U –            TA-TA TA-TA TA
                   Oton peti se uči.          TA-TA TA-TA TA-TA TA
                   A, E, I, O, U –            TA-TA TA-TA TA
                   Urška zdaj miži!           TA-TA TA-TA TA



               Zavestno izvajanje ritmičnih zlogov izštevanke prenesemo v notni zapis
             (dobo, njeno poddelitev in tišino – pavzo) (primer 17).

             Primer 17  Notni zapis izštevanke »Glasovi« (Bojana Kralj)





















             Primeri izštevank
             Na primerih izštevank predstavljamo različne oblike ritmičnega dela, ki jih
             skozi glasbene dejavnosti izvajamo v predšolskem in osnovnošolskem ob-
             dobju. Izbrane izštevanke predstavljajo možnosti izpeljave oblik ritmičnega
             dela, preko katerega otroci razvijajo glasbene sposobnosti in spretnosti. Ob
             vsakem primeru izbrane izštevanke predstavljamo izvedbo le-te ter na koncu
             še dodatek »ostale dejavnosti«, kjer gre za nadaljevanje za izvajanje in širi-
             tev kulturne dediščine z drugimi dejavnostmi (npr. gibanje, rajanje, znakovni



                                                                            45
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50