Page 60 - Izštevanke, izštevalnice in preštevanke v pedagoškem procesu
P. 60
Ljudska pesem
Uuuuu, koliko blata ima ta konjiček na kopitu! Dajmo mu jih ostrgati! (In
»konjičku« s prsti strgamo blato z nogice .) Konjiček, ne brcaj! Drži nogico pri
miru!
Tako … Blato smo ostrgali, zdaj bomo pomerili podkev … (In gremo s kazal-
cem okrog otrokovega stopala.) Joj, kako veliko podkev potrebuje ta konjiček!
Sedaj mu bomo podkev pritrdili. Ne brcaj! Tu en žebelj … (S prstom popra-
skamo po podplatku in ga s peto »zabijemo«.) Tu še en žebelj, tu še enega, da
bo bolj držalo … Bumf, bumf, bumf! (Zabijamo žeblje v otrokovo stopalce. Ko je
ena noga podkovana, podkujemo še drugo.)
Černigoj (1996, str. 21–22).
Izštevanka 4 »Otroci rajajo« (Pavle Rožnik)
V krogu mačka,
zunaj miš.
Lenka beži,
ti loviš!
Izvedba:
− Izrekamo besedilo izštevanke.
− Izrekamo besedilo izštevanke ob uporabi metronoma.
− Določimo poudarjene in nepoudarjene besedne zloge.
− Izrekamo in upoštevamo poudarjene ter nepoudarjene besedne zloge.
− Izštevanko izrekamo in spremljamo z improviziranim glasbilom (koc-
ko). Postavimo se v krog in se usedemo na tla. Vsak otrok dobi kocko, ki
jo postavi pred seboj na tla. Izrekamo izštevanko in prestavljamo kocko
v smeri urinega kazalca v desno smer. Kocko vzamemo levemu prijate-
lju z desno roko in jo položimo na tla pred seboj. To ponavljamo vse do
konca izštevanke. Pri tem pazimo na enakomerno izvajanje in premika-
nje kocke (primer 44).
−
60