Page 60 - Izštevanke, izštevalnice in preštevanke v pedagoškem procesu
P. 60

Ljudska pesem

                    Uuuuu, koliko blata ima ta konjiček na kopitu! Dajmo mu jih ostrgati! (In
                  »konjičku« s prsti strgamo blato z nogice .) Konjiček, ne brcaj! Drži nogico pri
                  miru!
                    Tako … Blato smo ostrgali, zdaj bomo pomerili podkev … (In gremo s kazal-
                  cem okrog otrokovega stopala.) Joj, kako veliko podkev potrebuje ta konjiček!
                    Sedaj mu bomo podkev pritrdili. Ne brcaj! Tu en žebelj … (S prstom popra-
                  skamo po podplatku in ga s peto »zabijemo«.) Tu še en žebelj, tu še enega, da
                  bo bolj držalo … Bumf, bumf, bumf! (Zabijamo žeblje v otrokovo stopalce. Ko je
                  ena noga podkovana, podkujemo še drugo.)
                  Černigoj (1996, str. 21–22).

                  Izštevanka 4  »Otroci rajajo« (Pavle Rožnik)

                                            V krogu mačka,
                                              zunaj miš.
                                              Lenka beži,
                                               ti loviš!

                  Izvedba:

                        − Izrekamo besedilo izštevanke.
                        − Izrekamo besedilo izštevanke ob uporabi metronoma.
                        − Določimo poudarjene in nepoudarjene besedne zloge.
                        − Izrekamo in upoštevamo poudarjene ter nepoudarjene besedne zloge.
                        − Izštevanko izrekamo in spremljamo z improviziranim glasbilom (koc-
                       ko). Postavimo se v krog in se usedemo na tla. Vsak otrok dobi kocko, ki
                       jo postavi pred seboj na tla. Izrekamo izštevanko in prestavljamo kocko
                       v smeri urinega kazalca v desno smer. Kocko vzamemo levemu prijate-
                       lju z desno roko in jo položimo na tla pred seboj. To ponavljamo vse do
                       konca izštevanke. Pri tem pazimo na enakomerno izvajanje in premika-
                       nje kocke (primer 44).
                        −
















                  60
   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65