Page 71 - Izštevanke, izštevalnice in preštevanke v pedagoškem procesu
P. 71
Ljudska pesem brez melodije
Ostale dejavnosti:
Izštevanko pojemo in vsak otrok si na besedi »cicel, micel« izmišlja nova ime-
na, rastline, živali, predmete idr., npr. Tine– Tone, Maja – Jana, hiša – avto, son-
ce – luna idr., in te primere ob petju izštevanke ponovijo vsi izvajalci. Tako nas-
tane pesem nadaljevanka. Ob petju izštevanke otrok gibalno izraža besedno
vsebino (primer gibalne spremljave 3).
Primer gibalne spremljave 3 »Cicel, micel« – petje in gibalno izražanje
Besedilo izštevanke Gibalno izražanje
Cicel, micel, Z levo roko pokažemo črko C, v levo dlan postavimo tri prste desne
roke za črko M.
rukum buk, Korakamo na mestu
Kaj me gledaš, Zaokrožene dlani postavimo pred oči in gledamo skozi »očala«
kakor čuk? Dlani spustimo na prsni koš
Nisem tiček, Odkimamo z glavo in s komolci obeh rok nakažemo ptičje peruti
nisem miš, Odkimamo z glavo in hitro stečemo po prstih
bunga, tunga, Hodimo s težkimi koraki naprej
ti loviš! Zaploskamo in pokažemo s prstom na izbranega prijatelja.
Izštevanka 7 »Druga izštevanka« (Maja Planinc)
Fantek, punčka, žabica,
slonček, račka, žogica
in še žoga in še miš,
ej, medvedk, ti loviš!
Planinc (2013, str. 19).
Izvedba:
− Postavimo se v krog in se usedemo na tla. Na sredino kroga postavimo
igrače: fantka, punčko, žabico, slončka, račko, malo in veliko žogo, miš
in medvedka. Otroci povedo imena igrač v zaporedju, kot so postavlje-
ne na tleh, in tako se naučijo besedilo izštevanke.
− Izrekamo izštevanko in z roko nakazujemo zaporedje igrač (metrum),
ki jih imamo postavljene na tleh. To lahko izvajamo tudi individualno.
Vsak otrok, ki je izštet, z roko nakazuje posamezno igračo (metrum) in
izreka.
− Izštejemo otroka »medvedka«, ki bo igral na boben (metrum), ostali pa
nakazujejo z roko in vsi izrekajo besedilo izštevanke (primer 60).
71