Page 71 - Vinkler, Jonatan, in Aleš Gačnik, ur. 2015. Livade 1.0: Bionaravoslovni center. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 71
tnik Matej Andraž Vogrinčič se je ro-
dil 12. oktobra 1970 v Ljubljani. Je av-
tor prostorskih intervencij v urbanih in
naravnih krajinah, ki že več kot dve desetle-
tji nagovarjajo gledalce po celem svetu. V mo-
numentalnih postavitvah se poslužuje vsak-
danjih predmetov (kanglic, žog, lopat, kozar-
cev ...) in spreminja izbrane lokacije v likovno in
imaginativno izzivalne prostore. Njegove insta-
lacije od Evrope, Avstralije, Azije in ZDA nasta-
jajo v dialogu z lokalnim.
Grafike, nalepljene na predelne stene med la-
boratoriji in hodniki, so sestavljene iz različnih
meril. Meril, ki jih najdemo na ravnilih, epruve-
tah, steklenicah in ostalih laboratorijskih pri-
pomočkih, zelo koristnih tako v znanosti, kot v
umetnosti. Narejene so s tehniko, znano pod
imenom frottage, pri kateri umetnik vzame
svinčnik ali, v mojem primeru, voščenko in jo
drgne po neravni oziroma različno globoki po-
vršini.
Nekaj avtorskih postavitev: Oblečena Hiša, Be-
neški bienale sodobne umetnosti, Benetke, Ita-
lija (1999), Car park-members only, 2000 Tel-
stra Adelaide festival of Arts, Adelaide (2000),
Brez naslova (56 čolnov), Cerkev Sv. Luke, Li-
verpoolski biennale, Liverpool, Velika Brita-
nija (2006), Erector set, Farmington Canal,
New Haven, Connecticut, ZDA (2007), Slo-
venski pavilijon, Šangaj, Kitajska (2013), Histo-
ry femme ( z Vukom Ćosičem), Artforum, Ber-
lin, Nemčija (2013), Onsen, Beppu, Japonska
(2013), Šport in Šah, Muzej sodobne umetnosti
Metelkova, Ljubljana, Slovenija (2014), Gmota,
TR3 Galerija, Ljubljana, Slovenija (2015).
69
dil 12. oktobra 1970 v Ljubljani. Je av-
tor prostorskih intervencij v urbanih in
naravnih krajinah, ki že več kot dve desetle-
tji nagovarjajo gledalce po celem svetu. V mo-
numentalnih postavitvah se poslužuje vsak-
danjih predmetov (kanglic, žog, lopat, kozar-
cev ...) in spreminja izbrane lokacije v likovno in
imaginativno izzivalne prostore. Njegove insta-
lacije od Evrope, Avstralije, Azije in ZDA nasta-
jajo v dialogu z lokalnim.
Grafike, nalepljene na predelne stene med la-
boratoriji in hodniki, so sestavljene iz različnih
meril. Meril, ki jih najdemo na ravnilih, epruve-
tah, steklenicah in ostalih laboratorijskih pri-
pomočkih, zelo koristnih tako v znanosti, kot v
umetnosti. Narejene so s tehniko, znano pod
imenom frottage, pri kateri umetnik vzame
svinčnik ali, v mojem primeru, voščenko in jo
drgne po neravni oziroma različno globoki po-
vršini.
Nekaj avtorskih postavitev: Oblečena Hiša, Be-
neški bienale sodobne umetnosti, Benetke, Ita-
lija (1999), Car park-members only, 2000 Tel-
stra Adelaide festival of Arts, Adelaide (2000),
Brez naslova (56 čolnov), Cerkev Sv. Luke, Li-
verpoolski biennale, Liverpool, Velika Brita-
nija (2006), Erector set, Farmington Canal,
New Haven, Connecticut, ZDA (2007), Slo-
venski pavilijon, Šangaj, Kitajska (2013), Histo-
ry femme ( z Vukom Ćosičem), Artforum, Ber-
lin, Nemčija (2013), Onsen, Beppu, Japonska
(2013), Šport in Šah, Muzej sodobne umetnosti
Metelkova, Ljubljana, Slovenija (2014), Gmota,
TR3 Galerija, Ljubljana, Slovenija (2015).
69