Page 124 - Petelin, Ana, et al. Eds. 2019. Zdravje otrok in mladostnikov / Health of Children and Adolescents. Zbornik povzetkov z recenzijo / Book of Abstracts. Koper: Založba Univerze na Primorskem/University of Primorska Press
P. 124
avje otrok in mladostnikov | health of children and adolescents Vključevanje didaktičnih sredstev v prehransko izobraževanje
Martina Erjavšek, Stojan Kostanjevec
Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta, Kardeljeva ploščad 16, 1000 Ljubljana,
Slovenija
Za doseganje ciljev prehranskega izobraževanja se uporabljajo različne aktivne
metode dela, ki vključujejo tudi didaktična sredstva, ki spodbujajo udeležence
izobraževanja, da se aktivno vključujejo v izobraževalni proces. Pomembno je,
da didaktična sredstva v procesu poučevanja in učenja spodbujajo aktivnos-
ti učencev, njihove komunikacijske veščine in interakcijo med udeleženci izo-
braževanja. Primer didaktičnega sredstva z opisanimi lastnostmi so prehranske
karte, ki so namenjene usvajanju znanja o hranilni in energijski vrednosti živil
ter jih je mogoče na različne načine vključevati v proces prehranskega opismen-
jevanja. V proces izobraževanja se pogosto vključuje tudi informacijsko-komu-
nikacijska tehnologija (IKT), s pomočjo katere udeleženci izobraževanja usvaja-
jo in utrjujejo novo znanje. V izobraževanju otrok in mladostnikov pomemben
del IKT predstavljajo računalniške didaktične igre. Računalniške igre, ki v sim-
ulaciji vsakdanjega življenja obravnavajo prehranske vsebine in prehransko ve-
denje igralcev, imajo pomembno motivacijsko vlogo za usvajanje in prenos
znanja v različne življenjske situacije ter oblikovanje želenega vedenja. Izbira in
uporaba ustreznih didaktičnih sredstev v procesu prehranskega izobraževanja
in opismenjevanja lahko pomembno vpliva na kakovost učnega procesa in tudi
na motivacijo udeležencev, da usvojeno znanje prenašajo v vsakdanje življenje
in izboljšajo prehransko pismenost.
Ključne besede: prehransko izobraževanje, prehranska pismenost,
didaktična sredstva, prehranske karte, informacijsko-komunikacijska
tehnologija

122
   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129