Page 130 - Petelin, Ana, et al. Eds. 2019. Zdravje otrok in mladostnikov / Health of Children and Adolescents. Zbornik povzetkov z recenzijo / Book of Abstracts. Koper: Založba Univerze na Primorskem/University of Primorska Press
P. 130
avje otrok in mladostnikov | health of children and adolescents Digitalne kompetence študentov zdravstvene nege
in mladi digitalni domorodci
Andreja Kvas, Marija Milavec Kapun, Tina Gogova
Univerza v Ljubljani, Zdravstvena fakulteta, Zdravstvena pot 5, 1000 Ljubljana,
Slovenija
Net generacija predstavlja za zdravstvene delavce izziv, da prilagodijo svo-
je delovanje novemu okolju in potrebam pacientov. Mladi so zaradi bivanja v
virtualnem svetu izoblikovali drugačne vrednote, spremenjeni so njihovi med-
sebojni odnosi in način komunikacije ter življenjski slog. Imajo drugačne, tudi
nepoznane zdravstvene težave. Namen mednarodnega projekta DigiNurse je
razviti model za izobraževanje študentov za delo s pacienti, ki uporabljajo dig-
italne rešitve za podporo zdravja in dobrega počutja. V projekt so vključeni
strokovnjaki zdravstvene nege in informatike iz Finske, Belgije, Portugalske in
Slovenije. Koncept digitalnih kompetenc je razmeroma nov in se zaradi hitro
razvijajoče digitalne tehnologije nenehno spreminja. Za paciente z različnimi
boleznimi je pomembna dobra samooskrba ob ustrezni podpori zdravstvenih
delavcev. Za digitalne domorodce in priseljence je pri tem smiselno upora-
biti razpoložljivo digitalno tehnologijo. Za nudenje dobre strokovne podpore
tem pacientom pri samooskrbi so pomembne ustrezne digitalne (zdravstvene)
kompetence ter poznavanje in odnos strokovnjakov do digitalnih tehnologij.
Zato je pomembno razvijati te kompetence tako pri študentih zdravstvene
nege, kot pri zaposlenih v zdravstvu. Z oblikovanjem modela DigiNurse želi-
mo prispevati k teoretičnim izhodiščem za uspešen dvig digitalnih zdravstvenih
kompetenc med študenti zdravstvene nege, kar bo lahko prispevalo k uspešne-
jši in učinkovitejši zdravstveni obravnavi pacientov.
Ključne besede: medicinska sestra, digitalne zdravstvene kompetence,
DigiNurse model, izobraževanje

128
   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135