Page 103 - Gošnik, Dušan. 2019. Management temeljnih procesov: instrumentalni in interesni vpliv na uspešnost podjetij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 103
Rezultati osrednje empirične raziskave 103
note, potrebe, pričakovanja in vrednost izdelkov/storitev za kupce pri do-
seganju ciljev podjetja. Pozitivno povezavo prve trditve urejanja in četrte tr-
ditve povezovanja, ki se glasi »Z udeleženci smo povezani na način, ki nam
omogoča hitro komuniciranje in odzivanje na spremembe«, lahko uteme-
ljimo s tem, da se vsako podjetje odziva na spremembe v okolju (kupci, kon-
kurenti, tehnologija, dobavitelji), kar smo opisali v predhodnih poglavjih.
Vsako podjetje pa tudi sproža spremembe v okolju. Prilagajanje podjetja na
spremembe v luči našega obravnavanega problema pomeni predvsem pri-
lagajanje na področju procesov. Konkurenčnost izdelkov na trgu ima svo-
je korenine v konkurenčnosti procesov v podjetju (procesi nabave, razvo-
ja, proizvodnje/izvajanja storitev, trženja). Bolj ko bomo v podjetju želeli
biti odzivni na spremembe v okolju, bolj povezano bomo morali sodelova-
ti z dobavitelji, zunanjimi izvajalci, zaposlenimi, s kupci, partnerji in z dru-
gimi udeleženci.
Interesni vidik oraniziranja – področje »povezovanje«
Preglednica 30: Področje »povezovanje« – povezanost med trditvami
Spremembe te Udeležence (do Pri spremembah Udeleženci (do
meljnega procesa bavitelje, zapos
razvijamo s po lene, kupce) pri temeljnega proce bavitelji, zaposle
močjo povezo spremembah te
vanja udeležencev meljnega procesa sa smo udeleženci ni, kupci) smo po
povezujemo s po
(dobaviteljev, močjo projektne povezani na način, vezani na način, ki
zaposlenih, kup ga načina dela.
ki nam omogoča nam omogoča hit
cev). 1,000
ustvarjanje čim ro komuniciran
1,000 0,701
večje vrednosti za je in odzivanje na
0,703 0,601
kupca. spremembe.
0,729
Spremembe temeljnega pro 1,000
cesa razvijamo s pomoč 0,638 0,716 1,000
jo povezovanja udeležencev
(dobaviteljev, zaposlenih,
kupcev).
Udeležence pri spremem
bah temeljnega procesa po
vezujemo s pomočjo projek
tnega načina dela.
Pri spremembah temeljne
ga procesa smo udeležen
ci povezani na način, ki nam
omogoča ustvarjanje čim
večje vrednosti za kupca.
Udeleženci smo povezani na
način, ki nam omogoča hitro
komuniciranje in odzivanje
na spremembe.
Determinanta = 0,091
note, potrebe, pričakovanja in vrednost izdelkov/storitev za kupce pri do-
seganju ciljev podjetja. Pozitivno povezavo prve trditve urejanja in četrte tr-
ditve povezovanja, ki se glasi »Z udeleženci smo povezani na način, ki nam
omogoča hitro komuniciranje in odzivanje na spremembe«, lahko uteme-
ljimo s tem, da se vsako podjetje odziva na spremembe v okolju (kupci, kon-
kurenti, tehnologija, dobavitelji), kar smo opisali v predhodnih poglavjih.
Vsako podjetje pa tudi sproža spremembe v okolju. Prilagajanje podjetja na
spremembe v luči našega obravnavanega problema pomeni predvsem pri-
lagajanje na področju procesov. Konkurenčnost izdelkov na trgu ima svo-
je korenine v konkurenčnosti procesov v podjetju (procesi nabave, razvo-
ja, proizvodnje/izvajanja storitev, trženja). Bolj ko bomo v podjetju želeli
biti odzivni na spremembe v okolju, bolj povezano bomo morali sodelova-
ti z dobavitelji, zunanjimi izvajalci, zaposlenimi, s kupci, partnerji in z dru-
gimi udeleženci.
Interesni vidik oraniziranja – področje »povezovanje«
Preglednica 30: Področje »povezovanje« – povezanost med trditvami
Spremembe te Udeležence (do Pri spremembah Udeleženci (do
meljnega procesa bavitelje, zapos
razvijamo s po lene, kupce) pri temeljnega proce bavitelji, zaposle
močjo povezo spremembah te
vanja udeležencev meljnega procesa sa smo udeleženci ni, kupci) smo po
povezujemo s po
(dobaviteljev, močjo projektne povezani na način, vezani na način, ki
zaposlenih, kup ga načina dela.
ki nam omogoča nam omogoča hit
cev). 1,000
ustvarjanje čim ro komuniciran
1,000 0,701
večje vrednosti za je in odzivanje na
0,703 0,601
kupca. spremembe.
0,729
Spremembe temeljnega pro 1,000
cesa razvijamo s pomoč 0,638 0,716 1,000
jo povezovanja udeležencev
(dobaviteljev, zaposlenih,
kupcev).
Udeležence pri spremem
bah temeljnega procesa po
vezujemo s pomočjo projek
tnega načina dela.
Pri spremembah temeljne
ga procesa smo udeležen
ci povezani na način, ki nam
omogoča ustvarjanje čim
večje vrednosti za kupca.
Udeleženci smo povezani na
način, ki nam omogoča hitro
komuniciranje in odzivanje
na spremembe.
Determinanta = 0,091