Page 92 - Gošnik, Dušan. 2019. Management temeljnih procesov: instrumentalni in interesni vpliv na uspešnost podjetij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 92
agement temeljnih procesov
Preglednica 16: Uspešnost podjetja glede na glavnega tekmeca v panogi
Uspešnost podjetja glede na glavnega tekmeca v panogi Frekvenca Delež (%)
1 – Bistveno manj uspešno kot naš glavni tekmec 3 1,8
2 – Manj uspešno kot naš glavni tekmec 7 4,3
3 – Malo manj uspešno kot naš glavni tekmec 21 12,9
4 – Malo uspešneje kot naš glavni tekmec 57 35,0
5 – Uspešneje kot naš glavni tekmec 42 25,8
6 – Bistveno uspešneje kot naš glavni tekmec 33 20,2
Skupaj 163 100,0
Povprečje, standardni odklon ter vrednosti koeficienta asimetrije in
92 sploščenosti za odvisno spremenljivko uspešnosti podjetja glede na glav-
nega tekmeca v panogi prikazujemo v preglednici 17.
Preglednica 17: Izid ocene uspešnosti podjetja glede na glavnega tekmeca v panogi
Povprečna Standardni Koef. asi Koef.
vrednost odklon
metričnosti sploščenosti
(1–6)
Uspešnost podjetja glede na glavnega tekmeca v panogi 4,39 1,178 –0,484 0,046
V povprečju so anketiranci uspešnost svojega podjetja glede na glav-
nega tekmeca v panogi ocenili z oceno 4,39, s standardnim odklonom
1,178. Glede na negativno vrednost koeficienta asimetričnosti se kaže asi-
metrija v levo. Vrednost koeficienta sploščenosti je pozitivna in relativno
blizu 0, kar pomeni rahlo koničasto porazdelitev. Podrobni pregled zbra-
nih podatkov o uspešnosti podjetij (ROA, ROE, EVA, BON) na podlagi
javno dostopne baze GVIN je v Prilogi.
Preverjanje teoretičnega modela za dejavnik »management
temeljnih procesov«
Glede na naš razviti model povezav (slika 1) smo za dejavnik »management
temeljnih procesov«, ki zajema področja interesnih in instrumentalnih de-
javnosti, kot so »snovanje« in »načrtovanje«, »povezovanje« in »urejan-
je«, »vodenje« in »poslovodenje«, »presojanje« in »merjenje«, najprej
preverili, ali so posamezne trditve znotraj vsakega področja dovolj poveza-
ne, da bi bila faktorska analiza v nadaljevanju smiselna. Preverili smo še in-
terno konsistentnost (zanesljivost oz. ponovljivost) rezultatov ob podob-
nih podatkih, ki jo merimo s parametrom Cronbachov alfa – α. Za vsakega
Preglednica 16: Uspešnost podjetja glede na glavnega tekmeca v panogi
Uspešnost podjetja glede na glavnega tekmeca v panogi Frekvenca Delež (%)
1 – Bistveno manj uspešno kot naš glavni tekmec 3 1,8
2 – Manj uspešno kot naš glavni tekmec 7 4,3
3 – Malo manj uspešno kot naš glavni tekmec 21 12,9
4 – Malo uspešneje kot naš glavni tekmec 57 35,0
5 – Uspešneje kot naš glavni tekmec 42 25,8
6 – Bistveno uspešneje kot naš glavni tekmec 33 20,2
Skupaj 163 100,0
Povprečje, standardni odklon ter vrednosti koeficienta asimetrije in
92 sploščenosti za odvisno spremenljivko uspešnosti podjetja glede na glav-
nega tekmeca v panogi prikazujemo v preglednici 17.
Preglednica 17: Izid ocene uspešnosti podjetja glede na glavnega tekmeca v panogi
Povprečna Standardni Koef. asi Koef.
vrednost odklon
metričnosti sploščenosti
(1–6)
Uspešnost podjetja glede na glavnega tekmeca v panogi 4,39 1,178 –0,484 0,046
V povprečju so anketiranci uspešnost svojega podjetja glede na glav-
nega tekmeca v panogi ocenili z oceno 4,39, s standardnim odklonom
1,178. Glede na negativno vrednost koeficienta asimetričnosti se kaže asi-
metrija v levo. Vrednost koeficienta sploščenosti je pozitivna in relativno
blizu 0, kar pomeni rahlo koničasto porazdelitev. Podrobni pregled zbra-
nih podatkov o uspešnosti podjetij (ROA, ROE, EVA, BON) na podlagi
javno dostopne baze GVIN je v Prilogi.
Preverjanje teoretičnega modela za dejavnik »management
temeljnih procesov«
Glede na naš razviti model povezav (slika 1) smo za dejavnik »management
temeljnih procesov«, ki zajema področja interesnih in instrumentalnih de-
javnosti, kot so »snovanje« in »načrtovanje«, »povezovanje« in »urejan-
je«, »vodenje« in »poslovodenje«, »presojanje« in »merjenje«, najprej
preverili, ali so posamezne trditve znotraj vsakega področja dovolj poveza-
ne, da bi bila faktorska analiza v nadaljevanju smiselna. Preverili smo še in-
terno konsistentnost (zanesljivost oz. ponovljivost) rezultatov ob podob-
nih podatkih, ki jo merimo s parametrom Cronbachov alfa – α. Za vsakega