Page 9 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 9
d 1

Manfred Leisenberg

V uvodnem poglavju se srečamo z osnovnimi izrazi, ki se pojavljajo v svetu
v povezavi z industrijo 4.0 in še zdaleč niso poenoteni. To namreč vnaša v
razvoj tega pomembnega koncepta, ki ga mnogi imenujejo četrta tehnolo-
ška revolucija, precej zmede. Zato je predstavitev pojmov ter znanstvenih
in strokovnih izhodišč eden pomembnih korakov k razumevanju in ureja-
nju tega področja. Obenem predstavimo stanje in potrebe v m s p ter izzive
in priložnosti, še posebno v povezavi z visokošolskimi institucijami ter e u
projektom s meart, ki omenjene teme naslavlja in je bil osnova za priču-
jočo monografijo.

1.1 Preambula

Velika kompleksnost sedanjih digitalnih trgov podjetjem vse bolj otežu-
je dolgoročno ohranjanje konkurenčnega položaja. Potencialni kupci lahko
izbirajo med široko paleto izdelkov in storitev globalno delujočih ponu-
dnikov z vsega sveta, pri čemer se njihove zahteve glede kakovosti, cene in
razpoložljivosti povečujejo (Becker idr., 2004, str. 393; Grundig, 2018, str.
13). Podjetja vseh velikosti se spopadajo z vse večjimi zahtevami trga, pri-
sotnimi skozi celoten življenjski cikel izdelkov in storitev. Industrija 4.0,
pametni inženiring ali proizvodnja 4.0 ponujajo možnosti reševanja veči-
ne znanih obstoječih težav na posameznih proizvodnih področjih in lahko
obstoječim podjetjem dodajajo trajno vrednost. Zaradi raznolikosti novih
izrazov se obravnava teme »Industrija 4.0« morda zdi težavna. Vizije, ideje
in tehnologije, ki se pogosto omenjajo v istem kontekstu, lahko povzročijo
zmedo. Glede na to, da je tako težko oblikovati jasno in dokončno definicijo
industrije 4.0, si mnoga podjetja ne morejo niti predstavljati, kako bi lahko
i 4.0 prispevala k ustvarjanju vrednosti. Nekatere vizije se zdijo vse preveč
futuristične in podjetja odvračajo, namesto da bi jih navdihovale. Namen
pričujoče publikacije, ki je nastala kot produkt širokega nabora izkušenj
mednarodnih urednikov, je malim in srednje velikim podjetjem (m sp) nu-
diti podporo in smernice za uspešno načrtovanje in uvajanje inovativnih
procesov.

9
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14