Page 23 - Hrobat Virloget, Katja, ur. 2021. Mitska krajina: iz različnih perspektiv. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 23
Mitska krajina: razmisleki in smernice za Mitski park

Slika 1 Na Jezeru s skulpturo lintverja Špele Šedivy, pred njo vidna voda, ki občasno
tudi izgine, ter za njo umetno narejen nasip (avtorica fotografije Katja Hrobat
Virloget)

voda (Jezero) pogosto povezana s kultom mrtvih oziroma prehodom v svet
mrtvih. Sicer se pojavlja tudi vprašanje, ali je oblika kače kot lintverja, ime-
novanega tudi kačon, izvorna ali je to krščanska vizualna oblika demoniza-
cije, vedoč, da je bila kača s krščanstvom spremenjena v simbol zla (Hrobat
2004). Dodaten indic za interpretacijo o predkrščanskem kultnem mestu je
tudi umeten nasip okrog Jezera, predvsem pa kamniti apnenčasti bloki pod
njim (Medeot, Crevato in Margon 2021, slika 5), v katere je bilo vloženega
veliko človeškega truda, da so jih pripeljali na vrh hriba povsem drugačne
kamninske sestave, iz peščenjaka in laporovca (Kovačič 2021; Medeot, Cre-
vato in Margon 2021). Zanimivo je opaziti, da ima kraj še danes negativno
konotacijo zlega, strašljivega, saj mi je domačin, ki sem ga še leta 2020 v
skupini vodila do Jezera, povedal, da še nikoli ni bil na tem kraju, saj so se
ga Rodičani vedno izogibali.

Gledano s perspektive slovanskih verovanj bi lahko demonsko bitje, ki
z vrha gore ustvarja strele in nevihte, po značilnostih spominjalo tudi na
slovansko božanstvo Perun, seveda v svoji demonizirani obliki.⁶

⁶ V rodiškem izročilu bi lahko s Perunom povezali nenavadno izročilo o Mariji Ognjenici,

23
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28