Page 56 - Vranješ (†), Matej, Aleš Gacnik in Tadeja Jere Jakulin. Ur. 2021. Potenciali razvoja turizma na Unescovih lokacijah svetovne dedišcine v Sloveniji. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 56
potenciali razvoja turizma na unescovih lokacijah svetovne dediščine v sloveniji

pri ponudbi, distribuciji in promocijskih aktivnosti. Za trajnostni razvoj
turizma na teh lokacijah morajo združiti resurse, procese in programe tr-
ženja naslednji akterji:
– istovrstni ponudniki Unescove dediščine (npr. ustanovitev

Združenja Unescovih lokacij Slovenije) ter
– komplementarni ponudniki Unescove dediščine (npr. TIC-i, mu-

zeji, ponudniki turističnih paketov in storitev).
Lokacije Unescove dediščine v Sloveniji se bodo lahko s horizontal-
nim in vertikalnim povezovanjem učinkoviteje pozicionirale na domačem
in mednarodnem turističnem trgu.

Pozicioniranje Unescovih lokacij svetovne dediščine
v ponudbo slovenskega turizma
Aleksandra Brezovec

Tržno pozicioniranje Unescovih lokacij v slovenski turistični ponudbi
pomeni opredelitev želenega stanja, ki si ga ponudniki prizadevajo doseči
v primerjavi z drugimi (konkurenčnimi) ponudniki. Pri tem se mora-
jo pozicionirati na strani turistov in na strani ponudnikov. Pozicioniranje
na strani turistov je povezano s prepoznavnostjo in percepcijo ponudbe
Unescovih lokacij Slovenije v očeh turistov. Na strani ponudnikov pa je po-
zicioniranje povezano z veščinami (tržnega) komuniciranja in znamčenja
(brandinga) Unescovih lokacij v Sloveniji.

Celotna dejavnost tržnega pozicioniranja Unescovih lokacij Slovenije
mora biti prežeta z razmišljanjem in delovanjem v smeri pozitivnih priča-
kovanj turistov glede njihove izkušnje z Unescovimi lokacijami svetovne
dediščine v Sloveniji. V prizadevanjih za skupno (in večjo) prepoznavnost,
načrtovano obiskanost ter ustrezno vedenje turistov na Unescovih loka-
cijah v Sloveniji, morajo upravljavci teh lokacij doseči, da jim partnerji in
ciljne skupine priznajo posebno vrednost v ponudbi slovenskega turizma.
To bodo lažje dosegli, če bodo združeno nastopili do akterjev slovenskega
turizma (resorna ministrstva, Slovenska turistična organizacija - STO ter
mnenjski voditelji na področju turizma v Sloveniji). Pri teh akterjih si mo-
rajo Unescove lokacije zgraditi pozitivno (trajnostno turistično) podobo ter
se z njimi povezati v aktivnostih znamčenja. Npr.: znamka Unescove sve-
tovne dediščine v Sloveniji je znamka trajnostnega razvoja turizma in do-
živetij, ki jih lahko turisti še posebej intenzivno občutijo - »I feel Slovenia«.

54
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61