Page 12 - Razvijanje sporazumevalne zmožnosti s kulturno-umetnostno vzgojo
P. 12
uvod

opazovanja in ustvarjanja pri otrocih in mladostnikih spodbuja občutljivo, ra-
dovedno vstopanje v svet okrog njih.

Primeri praks, predstavljeni v tej publikaciji, potrjujejo, da ima umetniška
izkušnja poseben pedagoški potencial, saj omogoča doživetja in spoznanja
realnosti na poseben način, kot simbolno posredovana, a še vedno prvo-
osebna izkušnja, na kateri se lahko poglablja doživljanje umetnine in išče
različne plasti njene sporočilnosti. Prakse kažejo, da je ustvarjanje prosto-
rov v vrtcih in šolah za vključevanje umetnikov in kulturnih institucij v pouk
in vrtčevske dejavnosti vplivalo na večjo motiviranost in angažiranost otrok
in mladostnikov za učenje, ustvarjanje, raziskovanje in obravnavo aktualnih
družbenih izzivov. To so obenem priložnosti, ko so učitelji skupaj z umetniki
iskali načine, kako utrjevati in poglabljati znanje z rabo umetniških jezikov
pa tudi IKT. Primeri potrjujejo pomembnost zgodnje umetniške spodbude
pri izražanju doživetij, idej in pomenov. Posebej dragoceni so projekti, ki ka-
žejo, da je vključevanje umetniških praks v pouk pripomoglo k večjemu so-
delovanju otrok in mladostnikov, varnemu druženju, učenju na prostem ter
premagovanju osebnih stisk v času, ko so bile šole zaprte.

Ker je pedagoški proces potekal tudi v času zahtevnih epidemioloških raz-
mer, so se iskali načini, kako udejanjati koncepta vzgoje v in preko umetnosti
pri kombiniranem poučevanju na daljavo in v živo, da bodo imeli učenci in di-
jaki ob učenju tudi možnosti za druženje, izražanje stisk, razmišljanje o smislu
bivanja, kritično refleksijo družbenega dogajanja in iskanje aktualnih vsebin
v svojem realnem okolju. Z vzgojitelji v vrtcih pa smo razmišljali o načinih
aktivnega sodelovanja z družinami.

Primeri praks in rezultati projekta naš pogled usmerjajo v prihodnost, v
trajnostni vidik projekta. Nakazujejo se potrebe po nadaljnjem razvoju izo-
braževanja v smeri zagotavljanja sistemskih rešitev za redno sodelovanje
umetnikov in kulturnih ustanov z vzgojno-izobraževalnimi zavodi in imple-
mentiranje konceptov vzgoje v in preko umetnosti v celotno vertikalo izo-
braževanja.

12
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17