Page 16 - Razvijanje sporazumevalne zmožnosti s kulturno-umetnostno vzgojo
P. 16
davanja
Spoznanja projekta SKUM pri bogatenju
kulturno-umetnostne vzgoje in načrtovanju
kurikularnih sprememb v slovenskih vrtcih
in šolah
Bogdana Borota
Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
Sonja Rutar
Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
V prispevku bomo predstavili nekatere rezultate projekta SKUM, ki je potekal
med letoma 2017 in 2022. V izvajanje projektnih aktivnosti so bili vključeni jav-
ni visokošolski in raziskovalni zavodi, vrtci, osnovne in srednje šole, umetniki
s sedmih umetniških področij in kulturne ustanove. Čeprav je umetnost kuri-
kularno področje na vseh stopnjah izobraževanja, smo na podlagi posnetka
začetnega stanja ugotovili, da se vsebine, oblike in obseg umetniških praks
ter dogodkov pomembno razlikujejo glede na stopnjo izobraževanja. Rezul-
tati kažejo, da se priložnosti za srečevanje s kulturno-umetniškimi vsebinami
zmanjšujejo od predšolske do srednješolske vzgoje in izobraževanja. Pri tem
bomo izpostavili oblike sodelovanja vzgojiteljev in učiteljev z umetniki in s
kulturnimi ustanovami, ki nakazujejo trajnostni vidik projekta in načela načr-
tovanja kurikularnih sprememb v slovenskih vrtcih in šolah.
Ključne besede: SKUM, kulturno-umetnostna vzgoja, učitelji, šolski kurikulum,
umetniki, vzgojitelji, šola, vrtec
16
Spoznanja projekta SKUM pri bogatenju
kulturno-umetnostne vzgoje in načrtovanju
kurikularnih sprememb v slovenskih vrtcih
in šolah
Bogdana Borota
Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
Sonja Rutar
Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
V prispevku bomo predstavili nekatere rezultate projekta SKUM, ki je potekal
med letoma 2017 in 2022. V izvajanje projektnih aktivnosti so bili vključeni jav-
ni visokošolski in raziskovalni zavodi, vrtci, osnovne in srednje šole, umetniki
s sedmih umetniških področij in kulturne ustanove. Čeprav je umetnost kuri-
kularno področje na vseh stopnjah izobraževanja, smo na podlagi posnetka
začetnega stanja ugotovili, da se vsebine, oblike in obseg umetniških praks
ter dogodkov pomembno razlikujejo glede na stopnjo izobraževanja. Rezul-
tati kažejo, da se priložnosti za srečevanje s kulturno-umetniškimi vsebinami
zmanjšujejo od predšolske do srednješolske vzgoje in izobraževanja. Pri tem
bomo izpostavili oblike sodelovanja vzgojiteljev in učiteljev z umetniki in s
kulturnimi ustanovami, ki nakazujejo trajnostni vidik projekta in načela načr-
tovanja kurikularnih sprememb v slovenskih vrtcih in šolah.
Ključne besede: SKUM, kulturno-umetnostna vzgoja, učitelji, šolski kurikulum,
umetniki, vzgojitelji, šola, vrtec
16