Page 168 - Lepičnik Vodopivec Jurka, Mezgec Maja. Ur. 2023. Vseživljenjsko učenje odraslih za trajnostni razvoj in digitalni preboj. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 168
ografija Vseživljenjsko učenje odraslih za trajnostni razvoj in digitalni
preboj obravnava tri področja, pomembna za prihodnost civilizacije: traj-
nostni razvoj, digitalizacijo ter vseživljenjsko izobraževanje. Gre za področ-
ja, ki jim je v zadnjem času namenjena precejšnja pozornost. Morda smo
ravno zato priča paradoksu, da kljub žarometom, usmerjenim v navedena
področja, (pre)pogosto ostaja obravnava teh, za prihodnost ključnih, vpra-
šanj površinska, posplošena in celo populistična – kot da o izpostavljenih
tematikah že vse vemo in ni mogoče nič več povedati. Pričujoča publikacija
izpričuje prav nasprotno. Njena izjemnost se kaže v kompleksnosti obrav-
nave vključenih dimenzij (ekonomska, pravna, pedagoška, sociološka) tako
s poglobljenimi teoretičnimi kot empiričnimi uvidi v posamezne dimenzije.
Poseben poudarek je namenjen holističnemu razumevanju koncepta
vseživljenjskega učenja in večdimenzionalni obravnavi vseživljenjskega
učenja, trajnostnega razvoja ter digitalnega preboja.

Andreja Barle Lakota

Monografija, ki sta jo uredili Jurka Lepičnik Vodopivec in Maja Mezgec,
je sestavljena iz več delov, ki se medsebojno povezujejo v skupno sporo-
čilo o pomembnosti izobraževanja v različnih oblikah za razvoj blagostanja
ljudi in skupnosti. Poseben poudarek je namenjen povezavi vseživljenj-
skega učenja in trajnostnega razvoja. Delo prinaša spoznanja, ki so nastala
z uporabo raznovrstnih raziskovalnih strategij, od analize dokumentov
do kvantitativnih postopkov zbiranja in obdelave podatkov. Spoznanja
se nanašajo na delovno okolje, regionalne skupnosti in mikro družinsko
skupnost. Monografija prinaša pomembne poglede raziskovalcev na
nadaljnji razvoj izobraževanja odraslih v Sloveniji, saj s pomočjo raznoli-
kih teoretskih konceptov, s pregledom izbranih obsežnih mednarodnih
raziskav in s podatki, ki so bili zbrani z različnimi strategijami empiričnega
raziskovanja pri lastni raziskavi v delovnih organizacijah, osvetljuje stanje
in implicira (ali ponekod tudi eksplicitno svetuje za) razvoj prakse v na-
slednjem obdobju. Monografija bo v dragoceno pomoč odločevalcem,
strokovni javnosti in študentom, in to za namen poglobljenega vpogleda
v izobraževanje odraslih ter tudi kritičnega premisleka o razvoju novih
praks na tem področju.

Nives Ličen

Založba Univerze na Primorskem
hippocampus.si
   163   164   165   166   167   168