Page 678 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 678

psiholog v dilemi: etične vsebine in etična zavest v praksi

            delovnih centrih, delovnih organizacijah, medicini dela, prometa in špor-
            ta, športu, policiji, kriznih situacijah in nesrečah, Slovenski vojski, za-
            porih, sodnem izvedenstvu, pri raziskovanju psihologije in glasbenopsi-
            hološkem raziskovanju. Ta področja so izjemno raznolika, nekatera so
            obsežna in na njih deluje veliko število psihologov, na mnogih pa le po
            kakšnih deset. Vsa ta poglavja odlikujejo izjemni primeri, za katere je oči-
            tno, da so vzeti iz prakse; pi vseh primerih avtorji ne le izpostavijo di-
            leme, ampak predlagajo tudi usmeritve za ravnanje in odlično podprejo
            opise okolja, v katerem delujemo psihologi.
                 Tretji sklop predstavlja etično občutljive teme pri delu psihologa.
            Najprej se avtorji dotaknejo medkulturnih kompetenc pri delu psiholo-
            ga in izpostavijo pomen prilagojenosti kulturi ter dostopnosti storitev za
            etične manjšine. Naslednje poglavje spregovori o uporabi sredstev za psi-
            hološko ocenjevanje, kjer izpostavijo pogosto uporabo neavtoriziranih in
            nestandardiziranih sredstev; izjemno poučno je tudi poglavje o etičnih
            smernicah za rastoče področje telepsihologije. Predstavljeni so etični vi-
            diki področij samomorilnega vedenja ter ustvarjanja medijskih vsebin za
            otroke in mlade, kjer je izpostavljena dilema pri izboru otrok, ki želijo na-
            stopati v oddajah.
                 Naslednji sklop predstavi, na kakšen način psihologi tekom študi-
            ja in skozi poklicni razvoj prihajajo v stik z etičnimi vsebinami. Na Filo-
            zofski fakulteti v Ljubljani so etične vsebine razpršene po več predmetih,
            študente pa poskušajo vzgojiti v reflektivne strokovnjake, kar omogoča
            etično delovanje skozi celotno poklicno delovanje. Na Filozofski fakul-
            teti v Mariboru imajo tudi obvezne in izbirne predmete, ki se primarno
            osredotočajo na etiko, v obširnem seznamu pa vidimo, da se etike tako ali
            drugače dotikajo še mnogi drugi predmeti; prav takšna praksa je tudi na
            Univerzi na Primorskem, kjer deluje tudi Komisija za etiko raziskovanja.
            V knjigi najdemo tudi sestavek, ki so ga pripravili na ljubljanski podružni-
            ci Univerze Sigmunda Freuda in kjer je poleg etičnih vsebin pri predmetih
            ter lastne etične komisije kot osnova etičnega raziskovanja predstavlje-
            na tudi skrb zase – za to poglavje bi rada izpostavila, da morda nekoliko
            manj natančno prikaže etične vsebine tekom študija, kar je verjetno pos-
            ledica zelo majhnega števila študentov psihologije, vsaj v primerjavi z os-
            talimi tremi fakultetami. Zato vsakemu bralcu knjige prepuščam, koliko
            se bo v to poglavje poglobil. Zanimivo pa je tudi poglavje, ki govori o eti-
            ki v superviziji psihologov, kjer sta izpostavljena vloga mentorja in način
            podajanja povratnih informacij mentorirancu.


            676
   673   674   675   676   677   678   679   680   681   682   683