Page 177 - Homo senescens II: izbrane teme
P. 177

Mednarodni festival znanja in kulture starejših
























             Slika 2  Plakat 2. Mednarodnega festivala znanja in kulture starejših


             »knapovski« kulinariki v Zasavju, ki ga je v preteklosti pomembno obeleže-
             valo rudarsko življenje. Člani UTŽO Škofja Loka, soorganizatorice festivala, so
             spregovorili o pomenu Marinkine knjižnice, ki so jo ustanovili v okviru svoje
             UTŽO in sooblikuje kulturno življenje v kraju. Predstavniki UTŽO Zagreb so
             prispevali videofilm o spoznavanju hrvaške kulturne dediščine na terenu
             – študijskem obisku in preučevanju Krapine. UTŽO Ljubljana je predstavila
             tudi spominsko monografijo o profesorici Mariji Saje, dolgoletni mentorici
             za francoščino na UTŽO Ljubljana, kjer je do svojih poznih let vodila študijski
             krožek za francoščino.

             Drugi Mednarodni festival znanja in kulture starejših, Nova Gorica, 2013
             Drugi Mednarodni festival znanja in kulture starejših se je odvil v Novi Gorici
             pod tematskim naslovom Primorska skozi čas. Na njem so univerze za tre-
             tježivljenjsko obdobjeiz primorske regije (UTŽONovaGorica, UTŽO Piranin
             UTŽO Kras) predstavile svoje dosežke pri preučevanju, raziskovanju in uče-
             nju, kot so: raziskovanje lokalnih narečij, raziskovanje življenja Šavrink (jajča-
             ric) – žensk, ki so nekdaj po kmetijah pobirale jajca in jih nosile prodajat v
             mesta, zlasti bližnji Trst, popis življenjskih zgodb aleksandrink, slovenskih iz-
             seljenk, ki so v 19. stoletju odhajale služit v Egipt, povezovanje in skupne kul-
             turne dejavnosti s sorodnimi organizacijami starejših iz Italije, ki imajo velik
             pomen pri tkanju mednarodnih vezi s slovenskimi manjšinami v Italiji in ita-
             lijanskimi manjšinami v Sloveniji. Prisluhnili smo različnim primorskim nare-
             čjem in spoznavali zgodovino tega območja, ki jo preučujejo študijski krožki


                                                                            177
   172   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182