Page 16 - Naša pedagoška pot
P. 16

Od oddelka do fakultete





















                                                                Olga Bertok, prva
                                                                predstojnica Oddelka
                                                                za razredni pouk

                       obalno-kraških občin primanjkovalo vedno več in vedno več strokovno
                       neusposobljenih ljudi je poučevalo.
                       Poleg zagotovitve materialnih in kadrovskih pogojev je bilo treba pre-
                       glasiti tudi konservativno misleče – včasih tudi odgovorne ljudi, ki so
                       bili prepričani, da je visoko in višje šolstvo domena prestolnice.
                       Če se je po ukinitvi učiteljišča in pred odprtjem oddelka na našem ob-
                       močju odločalo za učiteljski poklic vedno manj srednješolcev in vedno
                       manj osnovnošolcev za vpis na pedagoško gimnazijo, pa se je zatem
                       zanimanje za študij na razrednem pouku povečalo.
                       V desetih letih se je vpisalo 278 študentov. Da se za študij v Kopru sre-
                       dnješolci niso odločali predvsem zaradi bližine domu, ampak bolj za-
                       radi nagnjenosti do poklica, potrjuje 154 dosedanjih diplomantov, ki so
                       se v absolutni večini zaposlili kot razredni učitelji, le manjši odstotek
                       diplomantov je študij nadaljevalo ali preusmerilo.
                       Na oddelek so se vpisovali učenci iz občin Koper, Izola, Piran in Sežana,
                       v manjšem številu iz Ilirske Bistrice in Postojne.
                       Do študijskega leta 1980/1981 smo vpisovali tudi študente ob delu. Med
                       61 vpisanimi so bile predvsem učiteljice razrednega pouka z diplomo
                       nekdanjega učiteljišča. Med temi študenti je bil osip največji, do sedaj
                       jih je diplomiralo 15. Vzroki osipa so predvsem premajhna zunanja mo-
                       tivacija za študij, obremenitev na delovnih mestih se je večala in nena-
                       zadnje teoretično sicer dorečena, v praksi pa žal neuresničljiva polna
                       uveljavitev zlasti učiteljice matere in gospodinje.


                  16
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21