Page 9 - Naša pedagoška pot
P. 9
Predgovor
Ob petdesetletnici Pedagoške fakultete v Kopru z velikim ponosom predsta-
vljamo strokovno monografijo, ki osvetljuje bogato zgodovino in razvoj naše
ustanove. V monografiji smo zbrali spomine, poglede in zgodbe nekaterih
posameznikov, ki so s svojim delom, študijem in predanostjo oblikovali ter
soustvarjali našo fakulteto v preteklih desetletjih.
Uvodni del monografije predstavlja nekaj spominov vseh dekanov in prve
rektorice Univerze na Primorskem, ki so fakulteto vodili skozi različna ob-
dobja ter pustili svoj pečat razvoja in prepoznavnosti. Njihovi vpogledi v pe-
dagoškeprelomnice,izzivevzgojein izobraževanjaterdosežkeponujajo dra-
goceno zgodovinsko perspektivo ter osvetljujejo neprecenljiv prispevek k ra-
sti in napredku naše institucije. Ker smo si prizadevali zagotoviti celovit in
strukturiran pregled vodenja fakultete skozi različna časovna obdobja, smo
rektorje in dekane predstavili v časovnem zaporedju njihovega delovanja, ne
glede na pomembnost njihovih delovnih nalog ali funkcij. Tak pristop nam
omogoča, da bralcem ponudimo objektiven pregled nad zaporedjem do-
godkov, kar je ključno za razumevanje razvoja in napredka naše ustanove
skozi čas.
Monografija v nadaljevanju predstavlja zapise preteklega rektorja, ki je po-
učeval tudi na Pedagoški fakulteti, ter zdajšnje rektorice, katere prva zaposli-
tev je bila prav tako v našem hramu znanosti. V nadaljevanju so predstavljeni
zapisi nekaterih upokojenih visokošolskih učiteljev in preteklih študentk, ki
so postale prve profesorice razrednega pouka na Tržaškem. Njihove zgodbe,
izkušnje in refleksije o delu ter življenju na Pedagoški fakulteti in v širši izo-
braževalni skupnosti nudijo vpogled v pomembno vlogo, ki so jo imele pri
izobraževanju in oblikovanju generacij učiteljev.
Sledi predstavitev vseh centrov in inštituta, ki so pomemben steber naše
fakultete, kjer podrobneje predstavimo Center raziskovalno-razvojne enote
predšolske vzgoje in model večjezičnega vrtca.
Osebna pričanja in intervjuji z različnimi posamezniki, ki so pomembno za-
znamovali študijsko in obštudijsko področje ter življenje na naši fakulteti, so
dragocen prispevek monografije. V poglavju osebnih zgodb izpostavljamo
tudi srečanje študentov prve in druge generacije, ki so z nami delili svoje spo-
9