Page 9 - Naša pedagoška pot
P. 9

Predgovor










             Ob petdesetletnici Pedagoške fakultete v Kopru z velikim ponosom predsta-
             vljamo strokovno monografijo, ki osvetljuje bogato zgodovino in razvoj naše
             ustanove. V monografiji smo zbrali spomine, poglede in zgodbe nekaterih
             posameznikov, ki so s svojim delom, študijem in predanostjo oblikovali ter
             soustvarjali našo fakulteto v preteklih desetletjih.
               Uvodni del monografije predstavlja nekaj spominov vseh dekanov in prve
             rektorice Univerze na Primorskem, ki so fakulteto vodili skozi različna ob-
             dobja ter pustili svoj pečat razvoja in prepoznavnosti. Njihovi vpogledi v pe-
             dagoškeprelomnice,izzivevzgojein izobraževanjaterdosežkeponujajo dra-
             goceno zgodovinsko perspektivo ter osvetljujejo neprecenljiv prispevek k ra-
             sti in napredku naše institucije. Ker smo si prizadevali zagotoviti celovit in
             strukturiran pregled vodenja fakultete skozi različna časovna obdobja, smo
             rektorje in dekane predstavili v časovnem zaporedju njihovega delovanja, ne
             glede na pomembnost njihovih delovnih nalog ali funkcij. Tak pristop nam
             omogoča, da bralcem ponudimo objektiven pregled nad zaporedjem do-
             godkov, kar je ključno za razumevanje razvoja in napredka naše ustanove
             skozi čas.
               Monografija v nadaljevanju predstavlja zapise preteklega rektorja, ki je po-
             učeval tudi na Pedagoški fakulteti, ter zdajšnje rektorice, katere prva zaposli-
             tev je bila prav tako v našem hramu znanosti. V nadaljevanju so predstavljeni
             zapisi nekaterih upokojenih visokošolskih učiteljev in preteklih študentk, ki
             so postale prve profesorice razrednega pouka na Tržaškem. Njihove zgodbe,
             izkušnje in refleksije o delu ter življenju na Pedagoški fakulteti in v širši izo-
             braževalni skupnosti nudijo vpogled v pomembno vlogo, ki so jo imele pri
             izobraževanju in oblikovanju generacij učiteljev.
               Sledi predstavitev vseh centrov in inštituta, ki so pomemben steber naše
             fakultete, kjer podrobneje predstavimo Center raziskovalno-razvojne enote
             predšolske vzgoje in model večjezičnega vrtca.
               Osebna pričanja in intervjuji z različnimi posamezniki, ki so pomembno za-
             znamovali študijsko in obštudijsko področje ter življenje na naši fakulteti, so
             dragocen prispevek monografije. V poglavju osebnih zgodb izpostavljamo
             tudi srečanje študentov prve in druge generacije, ki so z nami delili svoje spo-


                                                                             9
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14