Page 54 - Mirko Slosar Glasbenik svojega časa
P. 54

Zborovodja

                       zelo priljubljen, štel je nad 60 članov in kmalu je začel posegati po najviš-
                       jih odličjih na državnih in mednarodnih tekmovanjih v Zagorju ob Savi
                       in Celju, s svojim posnetkom pa se je uvrstil tudi na tekmovanje BBC. V
                       tem času je prof. Slosar, ki je v tem času tudi dokončal študij na Akade-
                       miji za glasbo, prevzel še vodenje Mešanega zbora DPD Svoboda iz Izo-
                       le, kamor je povabil tudi nekaj najbolj zagrizenih pevcev iz gimnazije.
                       Med njimi sem bila tudi sama, tako da sem imela v tistih letih kar inten-
                       zivno pevsko obdobje, v katerem sta na gimnaziji nastala še dva okteta;
                       najprej fantovski, ki ga je prav tako vodil Mirko Slosar, potem pa smo še
                       dekleta (ne vem, ali za konkurenco ali zaradi družbe) ustanovila svojega
                       pod vodstvom Matjaža Ščeka. Takrat je bil to prvi v nizu izjemno uspe-
                       šnih zborovodij, ki so se rojevali iz Slosarjevih zborovskih vrst. Sledili so
                       mu še Marko Vatovec, Sindija Šiško in Maja Cilenšek, vsi trije so kasneje
                       po nekaj let vodili gimnazijski (oz. srednješolski) zbor.
                         Po maturi (1976) sem imela manj stikov s primorskimi zbori, saj sem
                       se med študijem v Ljubljani priključila APZ Tone Tomšič. Mirko Slosar
                       pa je zapustil izolski zbor in ustanovil Mešani zbor Obala v Kopru, ki je
                       bil prav tako (ali še bolj) uspešen kot prejšnji. Leta 1982 je zapustil tudi
                       gimnazijo in se zaposlil kot glasbeni producent na Radiu Koper. Tam so
                       se takoj po koncu mojega študija najine poti spet srečale, saj me je kot
                       štipendistko RTV Ljubljana čakalo delo na koprski radijski postaji. Mirko
                       Slosar je tam ostal do leta 1989, zadnja štiri leta celo kot urednik glasbe-
                       nega uredništva. Ker je v tem času tudi nadaljeval študij na beograjski
                       glasbeni akademiji, kjer je opravil doktorat pod mentorstvom slovite
                       dirigentke Darinke Matić Marović, je začel še poučevati na Pedagoški
                       fakulteti v Kopru, kjer je po odhodu z Radia Koper sklenil svojo kariero.
                         In čeprav najino radijsko sodelovanje ni bilo vedno uglašeno na iste
                       frekvence, sva tudi v kasnejših letih ostala v lepih odnosih, saj smo ga
                       kot odličnega zborovskega dirigenta pogosto vabili v naše oddaje.

                    Spomine na delovanje gimnazijskega pevskega zbora je ob 25. letnici Gi-
                  mnazije Koper v svoji knjigi V vrtincih časov zapisala Almira Marušič (2015, str.
                  260–291), razredna učiteljica v Osnovni šoli Janka Premrla Vojka Koper in žena
                  nekdanjega ravnatelja Gimnazije Koper Milana Marušiča.

                       Bližal se je konec šestdesetih let in s tem praznovanje 25-letnice gimna-
                       zije. Odločili so se, da bodo akademijo organizirali v lastni režiji. Toda,
                       kako? Potrebujejo pevski zbor, čemur je sledil sklep: vsi dijaki razen
                       četrtošolcev naj se udeležijo avdicije, kjer bo profesor glasbe preveril


                  54
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59