Page 86 - Mirko Slosar Glasbenik svojega časa
P. 86

Skladatelj

                  spremljavo. K pesmim je dodal navodila za didaktične postopke in izvedbo,
                  ki so v pomoč vzgojiteljem in učiteljem pri izvajanju posamezne pesmi.
                    V drugi notni zbirki, Pesmi za Nacka, je objavljenih 18 pesmi: »Mali mod-
                  rijan«, »Šola«, »Mačka«, »Dimnikar«, »Šaljivka«, »Mavrica«, »Semafor«, »Dežu-
                  je«, »Modri Nacek«, »Jesenska«, »Tržaška burja«, »Zimska«, »Klovni«, »Pustna
                  koračnica«, »Pomladna«, »V parku«, »Ples« in »Poletna«. Avtorji besedil so
                  Barbara Menart Senica, Dane Zajc, Ervin Fritz, Jože Šmit, Marija Mijot, največ
                  tekstov pa je napisal in uglasbil avtor  zbirke sam. Tudi v tej zbirki je izvajal-
                  cem napisal navodila o interpretaciji (tempo, dinamika, artikulacija, agogika)
                  in oblikovanju otroškega pevskega glasu ter razlago uporabljenih oznak in
                  napotkov k pesmim. Pesmi so namenjene najmlajšim otrokom in je zato avtor
                  uporabil malotonski obseg melodije, pojavlja se pentatonika, durova in mo-
                  lova lestvica. Ritmično so pesmi preproste. Pojavljajo se pesmi nadaljevanke,
                  tiste, o katerih je avtor večkrat dejal, da jih otroci najbolj doživljajo, se aktivno
                  vključujejo v sodelovanje in oblikujejo svoje zamisli.
                    Slosar je ob izidu zbirk zapisal: »Z znanstvenimi izsledki s področja glasbe-
                  nega razvoja in didaktičnimi navodili ter navodili za umetniško interpretacijo
                  sta opremljeni zbirki za otroke.«89
                    Vedno si je želel, da bi otroci pri glasbeni vzgoji v vrtcu in v šoli glasbo do-
                  življali, poslušali, ustvarjali ter peli. Ob tem je razmišljal, da so za otroke pri-
                  merne pesmi nadaljevanke, ki jih sami dokončujejo ali pa si izmišljajo besedi-
                  la, melodije ali variacije na znano melodijo. Želel je, da instrumentov ne igrajo
                  le po notah, naj si raje zaigrajo melodijo in poiščejo spremljavo k njej, čeprav
                  ne poznajo pravil harmonije. Vedel je, da skladnost tonov nosimo sami v sebi.
                  Od načina posredovanja in pristopa je odločilno, kako bomo pri otroku razvili
                  glasbo (Vogelnik, 1992).
                    Za mešani pevski zbor je priredil ljudsko pesem »Ive«, v kateri je ohranil
                  večglasno petje v Čičariji. Pesem je posvetil pevcu Renatu Bonaci. Izšla je v
                  reviji Naši zbori leta 1985 (Slosar, 1985a). Pesem je večkrat izvajal na revijah in
                  tekmovanjih. Zaradi »grlenega petja« pesmi, ki je značilno za območje nje-
                  nega nastanka, je bil na enem izmed tekmovanj prikrajšan za točko. Vzrok
                  tega je bilo nepoznavanje načina petja v Čičariji pri enem izmed članov žirije
                  (Samotorčan, 2019).
                    Angleško ljudsko pesem »Bonan nokton« je priredil za ženski pevski zbor.
                  Pesem so zapele in na zvočni kaseti Z roko v roki zaplešimo posnele pevke
                  Ženskega pevskega zbora Ivan Grbec iz Škednja pod vodstvom zborovodki-
                  nje Bože Hrvatič (ŽPZ Ivan Grbec, b. l.)


                89 Curiculum vitae, UP PEF, 2008.


                  86
   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91