Page 88 - Mirko Slosar Glasbenik svojega časa
P. 88
Skladatelj
Portoroški zbor na tekmovanju v Budimpešti aprila 2001 ob krstni izvedbi skladbe »Zvočni
utrinki« (osebni arhiv Barbare Kopačin)
2001 v Trenti in na mednarodnem tekmovanju v okviru projekta Musica mun-
di, ki je med 8. in 11. 4. 2001 potekalo v Budimpešti na Madžarskem90 (Samo-
torčan, 2019).
Skladbo je avtor namenil štiriglasnemu mešanemu pevskemu zboru, otro-
škemu glasu ter dodal instrumente (metalofon, triangel, paličice in guero).
Skladba je večdelna. V prvem delu je avtor uporabil enotakten motiv, ki ga je
polifono prenašal iz enega glasu v drugega v razdalji kvinte. Ta ponavljajoči
se motiv iz prvega dela gre v claster kot prehod v drugi del, kjer ob sprem-
ljavi metalofona nastopi solistični del otroškega glasu z motivi aleluje v me-
lizmatičnem petju. Tretji del je dialog med moškim in ženskim delom zbora
v zlogovnem izvajanju aleluje, ki prehaja iz četrtinskega gibanja v osminsko
in nato šestnajstinsko gibanje melodije. Sledi instrumentalni del: metalofon,
ki oponaša zvonjenje, triangel, paličice in guero. Po instrumentalni medigri
nastopi govorjeni del celega zbora. Ritmizacijo besedila aleluja in polifone
vstope posameznih glasov podpira instrumentalni del z ritmičnimi ostinati iz
medigre. Govorjeni del pesmi se zaključi v fortissimu s clastrom ter s solistič-
nim delom aleluje otroškega glasu. Skladba je še vedno v rokopisu.91
90 Solistični del, otroški glas, je pel zborovodjev sin, 11-letni Nace Slosar (Samotorčan, 2019, str. 40).
91 Osebni arhiv Barbare Kopačin.
88