Page 95 - Mirko Slosar Glasbenik svojega časa
P. 95

4




       4  Publicist, glasbeni kritik, predavatelj,

             član strokovnih komisij
             in znanstvenoraziskovalna dejavnost








             Publicist in glasbeni kritik
             V času službovanja se je poleg pedagoškega dela in vodenja pevskih zborov
             Slosar ukvarjal s publicističnim delom ter pisanjem glasbenih kritik. V obdob-
             ju uspešnega vodenja pevskega zbora Obala in drugih zborov se je redno
             udeleževal koncertov doma in v zamejstvu ter pisal komentarje in ocene
             glasbenih dogodkov za časopisa Primorski dnevnik (1985–1992) ter Primorske
             novice in za Radio Koper Capodistria. Njegove kritike in poročila, objavljeni v
             Primorskem dnevniku, obsegajo zapise o koncertih domačih in tujih solistov,
             skupin ter orkestrov, abonmajskih koncertih Glasbene matice iz Trsta, nasto-
             pih pevskih zborov na revijah Primorske poje, kakovosti in napredku zbo-
             rovskega poustvarjanja,  kakovosti zborovskega petja, pripravljenosti pevskih
             zborov na nastopih in tekmovanjih ... Med zapisi najdemo tudi navodila zbo-
             rovodjem pri izvajanju pesmi in delu. Tako je v Primorskem dnevniku (Slosar,
             1986, str. 9) 20. 4. 1986 zapisal:


                  Vsako podajanje glasbenega dela izvira iz obdobja, v katerem je nastalo,
                  iz glasbene in tekstovne vsebine ter iz notranjega doživljanja skladbe.
                  Malo je zborov, ki upoštevajo vse te zahteve. Največ napak je v interpre-
                  tacijah renesančnih skladb zaradi premajhne glasovne izurjenosti zbo-
                  rov in nepoglobljenega poznavanja stilnega obdobja. Zborovodje bi se
                  morali pri interpretaciji umetnih in ljudskih pesmi (posebno kitičnih)
                  bolj poglobiti v vsebino posameznih delov (kitic) in v obliko celotne
                  skladbe. Pri zvočnem oblikovanju bi morali enako pozornost posvetiti
                  vsem glasovom. Zborovodja pogosto oblikuje glas, ki ima vodilno me-
                  lodijo, zato ostali glasovi ne nastopajo skladno z vodilnim glasom pri
                  oblikovanju zvočne slike. Zborovodje premajhno pozornost posvečajo
                  izgovorjavi in vezanemu petju.


               Slosarjeve strokovne članke najdemo v revijah Primorska srečanja, Grlica,
             Naši zbori in drugih. V času poučevanja na Pedagoški fakulteti pa je pisal


                                                                            95
   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100