Page 192 - Osnovne statistične metode in Jamovi
P. 192
4 Statistična obdelava podatkov
Na osnovi rezultatov ugotovimo, da je Wilcoxonov preizkus statistično zna-
čilen (p < 0,001), kar kaže na to, da se spremenljivki »Q21c« in »Q21d« razlikuje-
ta. Da si ogledamo opisne statistike, izberemo ukaz »Opisne statistike«. Izpiše
se sledeče:
Ponazoritev 165 Opisne statistike
Medi-
N Povprečna vrednost SD SN
ana
Q21c 811 4.14 4 0.717 0.0252
Q21d 811 4.03 4 0.749 0.0263
Da bi ugotovili, ali so dobljene razlike statistično značilne, izberemo ukaz
»Velikost učinka«. Izpis je sledeči:
Ponazoritev 166 T-test odvisnih vzorcev
Statistika p Velikost učinka
Q21c Q21d Wilcoxonov W 11716ᵃ < .001 Biserialna korelacija rangov 0.471
Opomba ᵃ 633 par(ov) vrednosti je povezanih
Primer razlage
Rezultat Wilcoxonovega preizkusa (W = 11716; 2P < 0,001) kaže, da obstaja
statistično značilna razlika med razvijanjem kompetence oblikovanja idej
(M = 4,14; SD = 0,717; Mdn = 4) in razvijanjem kompetence preizkušanja idej
(M = 4,03; SD = 0,749; Mdn = 4). Razlike so srednje (r = 0,471), kar kaže na to, da
so učiteljice in učitelji višji pomen pripisali oblikovanju idej kot pa preizkuša-
nju le-teh.
4.4.3.2 Vaje
Vaja 11
− Wilcoxonov preizkus.
− Preizkusili smo, ali v povprečju odgovorov na trditvi »Q23c« – »Samos-
tojno delovanje za doseganje ciljev« in »Q23d« – »Načrtovanje kratko-,
srednje- in dolgoročnih ciljev« obstajajo statistično značilne razlike.
− Predstavite dobljene rezultate.
− Napišite obrazložitev.
192