Page 192 - Osnovne statistične metode in Jamovi
P. 192

4 Statistična obdelava podatkov

                    Na osnovi rezultatov ugotovimo, da je Wilcoxonov preizkus statistično zna-
                  čilen (p < 0,001), kar kaže na to, da se spremenljivki »Q21c« in »Q21d« razlikuje-
                  ta. Da si ogledamo opisne statistike, izberemo ukaz »Opisne statistike«. Izpiše
                  se sledeče:
                  Ponazoritev 165  Opisne statistike
                                            Medi-
                          N    Povprečna vrednost  SD    SN
                                             ana
                  Q21c   811           4.14   4   0.717  0.0252
                  Q21d   811           4.03   4  0.749  0.0263


                    Da bi ugotovili, ali so dobljene razlike statistično značilne, izberemo ukaz
                  »Velikost učinka«. Izpis je sledeči:

                  Ponazoritev 166  T-test odvisnih vzorcev
                                           Statistika  p                   Velikost učinka
                  Q21c    Q21d  Wilcoxonov W  11716ᵃ  < .001  Biserialna korelacija rangov  0.471
                  Opomba   ᵃ 633 par(ov) vrednosti je povezanih

                    Primer razlage
                  Rezultat Wilcoxonovega preizkusa (W = 11716; 2P < 0,001) kaže, da obstaja
                  statistično značilna razlika med razvijanjem kompetence oblikovanja idej
                  (M = 4,14; SD = 0,717; Mdn = 4) in razvijanjem kompetence preizkušanja idej
                  (M = 4,03; SD = 0,749; Mdn = 4). Razlike so srednje (r = 0,471), kar kaže na to, da
                  so učiteljice in učitelji višji pomen pripisali oblikovanju idej kot pa preizkuša-
                  nju le-teh.
                  4.4.3.2  Vaje

                  Vaja 11
                        − Wilcoxonov preizkus.
                        − Preizkusili smo, ali v povprečju odgovorov na trditvi »Q23c« – »Samos-
                       tojno delovanje za doseganje ciljev« in »Q23d« – »Načrtovanje kratko-,
                       srednje- in dolgoročnih ciljev« obstajajo statistično značilne razlike.
                        − Predstavite dobljene rezultate.
                        − Napišite obrazložitev.








                  192
   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197