Page 246 - Osnovne statistične metode in Jamovi
P. 246
7 Kako pa potem s hipotezami?
3. korak: IZBEREMO IN ZAŽENEMO USTREZNO STATISTIČNO METODO
(i) Koliko in katere spremenljivke so vključene v hipotezo?
Vključena je ena spremenljivka, to je »Q22a« – »Zaupanje v lastne
sposobnosti«.
(ii) Kakšne vrste je vključena spremenljivka?
Glede na to, da so učitelji svojo stopnjo strinjanja izražali na
5-stopenjski Likertovi lestvici stališč (Sploh se ne strinjam. – Ne
strinjam se. – Ne morem se odločiti. – Strinjam se. – Popolnoma
se strinjam.), gre za ordinalno spremenljivko.
(iii) Kaj želimo ugotoviti?
Ugotoviti želimo, ali se večina učiteljev strinja s to trditvijo.
(iv) Kateri statistični preizkus naj uporabimo?
Imam eno atributivno spremenljivko, zanima me, ali so razlike
med kategorijami – torej bomo uporabili χ2-preizkus hipoteze
enake verjetnosti.
4. korak: PREGLEDAMO IN INTERPRETIRAMO REZULTATE
Ponazoritev 209 Deleži – Q22a Ponazoritev 210 Skladnost χ² (GoF)
Raven Števec Proportion χ² df p
2 3 0.00369 622.79 812 <.001
3 57 0.07011
4 328 0.40344
5 425 0.52276
Preglednica 26 Število (f) učiteljev po stopnji strinjanja s trditvijo »Zaupanje v lastne sposob-
nosti« in rezultat χ²-preizkusa
Za vsako učno uro se z navdušenjem pripravljam. f f %
Sploh se ne strinjam. 0 0
Ne strinjam se. 3 0,4
Ne morem se odločiti. 57 7,0
Strinjam se. 328 40,3
Popolnoma se strinjam. 425 52,3
Skupno 813 100,0
Rezultat χ²-preizkusa χ² = 622,79, g = 812, P < 0 ,001
246