Page 247 - Osnovne statistične metode in Jamovi
P. 247

7.2 Primer 2

             Rezultat χ2-preizkusa (χ2 = 622,79, g = 812, P < 0,001) kaže, da med učitelji
             obstajajo statistično značilne razlike v strinjanju s trditvijo »Zaupanje v lastne
             sposobnosti«. Kot lahko razberemo iz preglednice, se večina (92,6 %) vpraša-
             nih učiteljev s trditvijo strinja oz. popolnoma strinja, s čimer lahko potrdimo
             prvo postavljeno hipotezo.

             7.2 Primer 2  7.2

               1.  korak: HIPOTEZA
                H2:  Učiteljice dejavniku »Vztrajanje pri uresničevanju idej« pripisujejo
                   večji pomen kot učitelji.

               2.  korak: PRIPRAVA VPRAŠALNIKA
                     − Glej vprašalnik
               3.  korak: IZBEREMO IN ZAŽENEMO USTREZNO STATISTIČNO METODO

                 (i)   Koliko in katere spremenljivke so vključene v hipotezo?
                      Vključeni sta dve spremenljivki: »Spol« in »Vztrajanje pri
                      uresničevanju idej«.

                 (ii)  Kakšne vrste so vključene spremenljivke?
                      Spol je nominalna spremenljivka z dvema kategorijama.
                      Ocena vztrajanja pri uresničevanju idej je ordinalna
                      spremenljivka.
                 (iii)  Kaj želimo ugotoviti?
                      Ugotoviti želimo, ali učiteljice temu dejavniku pripisujejo večji
                      pomen kot učitelji.

                 (iv)  Kateri statistični preizkus naj uporabimo?
                      Imam eno atributivno (nominalno) spremenljivko z dvema
                      kategorijama ter eno ordinalno spremenljivko s petimi
                      stopnjami. Zanima nas, ali so v oceni dejavnika vztrajanja
                      pri uresničevanju idej (ordinalna spremenljivka) razlike med
                      kategorijama atributivne spremenljivke (moškimi in ženskami).
                      Uporabili bomo t-preizkus za neodvisne vzorce. Moramo
                      predhodno še kaj preveriti?
                      Da, t-preizkus za neodvisne vzorce je parametrični preizkus, kar
                      pomeni, da je treba preveriti, ali se numerična spremenljivka
                      porazdeljuje normalno ter ali je upravičena predpostavka o
                      homogenosti varianc.



                                                                            247
   242   243   244   245   246   247   248   249   250   251   252