Page 247 - Osnovne statistične metode in Jamovi
P. 247
7.2 Primer 2
Rezultat χ2-preizkusa (χ2 = 622,79, g = 812, P < 0,001) kaže, da med učitelji
obstajajo statistično značilne razlike v strinjanju s trditvijo »Zaupanje v lastne
sposobnosti«. Kot lahko razberemo iz preglednice, se večina (92,6 %) vpraša-
nih učiteljev s trditvijo strinja oz. popolnoma strinja, s čimer lahko potrdimo
prvo postavljeno hipotezo.
7.2 Primer 2 7.2
1. korak: HIPOTEZA
H2: Učiteljice dejavniku »Vztrajanje pri uresničevanju idej« pripisujejo
večji pomen kot učitelji.
2. korak: PRIPRAVA VPRAŠALNIKA
− Glej vprašalnik
3. korak: IZBEREMO IN ZAŽENEMO USTREZNO STATISTIČNO METODO
(i) Koliko in katere spremenljivke so vključene v hipotezo?
Vključeni sta dve spremenljivki: »Spol« in »Vztrajanje pri
uresničevanju idej«.
(ii) Kakšne vrste so vključene spremenljivke?
Spol je nominalna spremenljivka z dvema kategorijama.
Ocena vztrajanja pri uresničevanju idej je ordinalna
spremenljivka.
(iii) Kaj želimo ugotoviti?
Ugotoviti želimo, ali učiteljice temu dejavniku pripisujejo večji
pomen kot učitelji.
(iv) Kateri statistični preizkus naj uporabimo?
Imam eno atributivno (nominalno) spremenljivko z dvema
kategorijama ter eno ordinalno spremenljivko s petimi
stopnjami. Zanima nas, ali so v oceni dejavnika vztrajanja
pri uresničevanju idej (ordinalna spremenljivka) razlike med
kategorijama atributivne spremenljivke (moškimi in ženskami).
Uporabili bomo t-preizkus za neodvisne vzorce. Moramo
predhodno še kaj preveriti?
Da, t-preizkus za neodvisne vzorce je parametrični preizkus, kar
pomeni, da je treba preveriti, ali se numerična spremenljivka
porazdeljuje normalno ter ali je upravičena predpostavka o
homogenosti varianc.
247