Page 4 - Enakost, pravičnost in vključevalnost spolov v akademskem okolju
P. 4

sekcionalni perspektivi in v treh sklopih prinaša razprave na področju spolov v
                                         univerzitetnem okolju, spolov v vsakdanjem življenju in spolov v institucijah. Prvi
                                         sklop zajema vprašanja razvijanja vednosti o spolih na univerzah ter aktualnega
                                         delovanja deležnikov, ki spole udejanjajo in živijo v univerzitetnem okolju, av-
                                         torice_ji razmišljajo o univerzi kot ključnem pokazatelju načela enakosti in ena-
                                         kopravnosti spolov v intersekcionalni perspektivi, ki naslavlja tudi razredne in
                                         etnične/rasne neenakosti, branilki avtonomnega razvijanja teorij o spolih, dele-
                                         žnici, ki lahko prispeva k mikrodiskiminacijam, ali kot akterki, ki lahko s svojim de-
                                         lovanjem predstavlja zgledno udejanjanje enakosti, enakopravnosti, pravičnosti
                                         in nediskriminatornosti široke palete spolne raznolikosti. Drugi sklop prispevkov
                                         simpozija prinaša vpogled v raznolikosti spolov v vsakdanjem življenju, upošte-
                                         vajoč intersekcionalnost. Antropološki teren je za antropologe nedvomno sobi-
                                         vanje v vsakdanjosti, pri čemer je spol ena ključnih dimenzij identitete, ki določa
                                         antropologe_inje ob drugih vidikih, kakršni so nenazadnje krajevna, regionalna
                                         in geografska pripadnost. Poleg geografske je ključna tudi etnična pripadnost,
                                         kar je v primeru romskih skupnosti ključna komponenta (ne)enakosti. Za razliko
                                         od mnogih, ki zaradi diskriminatornosti puščajo ob strani spolne usmerjenosti
                                         in identitete skupin LGBT+, prispevek o Romih odstira tudi ta vprašanja. Vpetost
                                         družbe v digitalizirane medije prinaša na eni strani možnost preseganja diskrimi-
                                         nacije, na drugi strani pa predstavlja pasti za kreiranje ali obnavljanje seksizmov,
                                         binarizma in lažnih novic. Tretji sklop prispevkov posveta združuje raziskovalke in
                                         raziskovalce v okviru projekta AGRIGEP, ki naslavljajo predvsem področje uprav-
                                         ljanja in sistemsko perspektivo. Prispevki v tem sklopu predstavljajo prizadevanja
                                         za razvijanje znanstvene odličnosti in dejavnike vpliva enakosti spolov v razisko-
                                         valnih ter znanstvenih institucijah, vsebinske analize načrtov za enakost spolov
                                         na izbranih evropskih univerzah ter razvijanje načel enakosti na izbranih področ-
                                         jih, npr. v kmetijstvu in v znanosti o življenju.
                                           Posvet izvajamo v okviru projekta Zelena, digitalna in vključujoča Univerza
                                         na Primorskem (GDI UP) – pilotnega projekta Univerze na Primorskem v okviru
                                         ukrepa prenove visokošolskega strokovnega izobraževanja za reformo visokega
                                         šolstva za zelen in odporen prehod v Družbo 5.0.
                                           Simpozij bo potekal v slovenskem in angleškem jeziku.


                                         Gender Equality, Equity and Inclusivity in Academia
                                         Equal treatment of men and women has become virtually a civilisational norm
                                         in today’s Global North societies, at least at the level of declarative statements.
                                         In the EU, gender is a matter of legal regulation, as discrimination on grounds
                                         of sex or sexual orientation is prohibited. In today’s European institutions, gender
                                         equalityis becoming oneofthefundamentalprinciples of equality and sensitivity
                                         to other forms of discrimination in the pursuit of non-discrimination. The critical
                                         point here is that the issue of gender falls within the domain of human rights and
                                         the principle of sustainable societies. While some gender equality plans nomi-
                                         nally stress that gender equality does not only mean equality for women, we can
                                         observe that within this principle, some communities, such as LGBT+, are being
                                         pushed on the background, not to mention marginalised. The gender issue is,
                                         therefore, an issue that concerns the freedoms of entire societies.
                                           Universities play a crucial role in promoting gender equality. They are the hubs
                                         of knowledge, reflection on the reality of societies, and pursuit of insights into the
                                         meaning of gender-based social divisions and roles. In universities, gender stud-
                                         ies are not just taught as part of courses or programmes, but are also being trans-
                                         lated into practice. Gender studies as a specific field of knowledge is covered by
                                         university courses or programmes of study that are linked to feminist and LGBT+
                                         theory. The University as an autonomous institution should be – and should strive

                                         4
   1   2   3   4   5   6   7   8   9