Page 4 - Enakost, pravičnost in vključevalnost spolov v akademskem okolju
P. 4
sekcionalni perspektivi in v treh sklopih prinaša razprave na področju spolov v
univerzitetnem okolju, spolov v vsakdanjem življenju in spolov v institucijah. Prvi
sklop zajema vprašanja razvijanja vednosti o spolih na univerzah ter aktualnega
delovanja deležnikov, ki spole udejanjajo in živijo v univerzitetnem okolju, av-
torice_ji razmišljajo o univerzi kot ključnem pokazatelju načela enakosti in ena-
kopravnosti spolov v intersekcionalni perspektivi, ki naslavlja tudi razredne in
etnične/rasne neenakosti, branilki avtonomnega razvijanja teorij o spolih, dele-
žnici, ki lahko prispeva k mikrodiskiminacijam, ali kot akterki, ki lahko s svojim de-
lovanjem predstavlja zgledno udejanjanje enakosti, enakopravnosti, pravičnosti
in nediskriminatornosti široke palete spolne raznolikosti. Drugi sklop prispevkov
simpozija prinaša vpogled v raznolikosti spolov v vsakdanjem življenju, upošte-
vajoč intersekcionalnost. Antropološki teren je za antropologe nedvomno sobi-
vanje v vsakdanjosti, pri čemer je spol ena ključnih dimenzij identitete, ki določa
antropologe_inje ob drugih vidikih, kakršni so nenazadnje krajevna, regionalna
in geografska pripadnost. Poleg geografske je ključna tudi etnična pripadnost,
kar je v primeru romskih skupnosti ključna komponenta (ne)enakosti. Za razliko
od mnogih, ki zaradi diskriminatornosti puščajo ob strani spolne usmerjenosti
in identitete skupin LGBT+, prispevek o Romih odstira tudi ta vprašanja. Vpetost
družbe v digitalizirane medije prinaša na eni strani možnost preseganja diskrimi-
nacije, na drugi strani pa predstavlja pasti za kreiranje ali obnavljanje seksizmov,
binarizma in lažnih novic. Tretji sklop prispevkov posveta združuje raziskovalke in
raziskovalce v okviru projekta AGRIGEP, ki naslavljajo predvsem področje uprav-
ljanja in sistemsko perspektivo. Prispevki v tem sklopu predstavljajo prizadevanja
za razvijanje znanstvene odličnosti in dejavnike vpliva enakosti spolov v razisko-
valnih ter znanstvenih institucijah, vsebinske analize načrtov za enakost spolov
na izbranih evropskih univerzah ter razvijanje načel enakosti na izbranih področ-
jih, npr. v kmetijstvu in v znanosti o življenju.
Posvet izvajamo v okviru projekta Zelena, digitalna in vključujoča Univerza
na Primorskem (GDI UP) – pilotnega projekta Univerze na Primorskem v okviru
ukrepa prenove visokošolskega strokovnega izobraževanja za reformo visokega
šolstva za zelen in odporen prehod v Družbo 5.0.
Simpozij bo potekal v slovenskem in angleškem jeziku.
Gender Equality, Equity and Inclusivity in Academia
Equal treatment of men and women has become virtually a civilisational norm
in today’s Global North societies, at least at the level of declarative statements.
In the EU, gender is a matter of legal regulation, as discrimination on grounds
of sex or sexual orientation is prohibited. In today’s European institutions, gender
equalityis becoming oneofthefundamentalprinciples of equality and sensitivity
to other forms of discrimination in the pursuit of non-discrimination. The critical
point here is that the issue of gender falls within the domain of human rights and
the principle of sustainable societies. While some gender equality plans nomi-
nally stress that gender equality does not only mean equality for women, we can
observe that within this principle, some communities, such as LGBT+, are being
pushed on the background, not to mention marginalised. The gender issue is,
therefore, an issue that concerns the freedoms of entire societies.
Universities play a crucial role in promoting gender equality. They are the hubs
of knowledge, reflection on the reality of societies, and pursuit of insights into the
meaning of gender-based social divisions and roles. In universities, gender stud-
ies are not just taught as part of courses or programmes, but are also being trans-
lated into practice. Gender studies as a specific field of knowledge is covered by
university courses or programmes of study that are linked to feminist and LGBT+
theory. The University as an autonomous institution should be – and should strive
4