Page 57 - Poštuvan, Vita (ur.). 2020. Znanja, spretnosti in kompetence na področju duševnega zdravja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 57
Zmanjševanje tveganega in škodljivega pitja alkohola

– Kako bi se lahko s prijatelji še drugače zabavali?
– Ali je možno, da bi šel s prijatelji ven in alkohola ne bi pil?

Če pijem, mi je tko fajn, pozabim čist na vse. Še na šolo in fotra ne mislim.
Kaj je v tem sploh narobe? Sej itak vsi pijejo. Mama nč ne reče, fotr pa mi
kdaj celo kaj ponudi.

Nekaj vprašanj v razmislek:

– Kako bi se lahko še drugače sprostil in pozabil na šolo?
– Je alkohol edini, ki ti lahko pri tem pomaga? Kaj še rad počneš?
– Katere so tiste aktivnosti, pri katerih čutiš zadovoljstvo?
– Kako se počutiš, če ti starši ponudijo alkohol?

Prijatelji me napeljujejo na slabe stvari (alkohol, droge, »špricanje po-
uka« . . .) Ne upam si reči, ne, ker se bojim, da se mi bodo posmehovali,
kako si ničesar ne upam, ali da me bodo izločili iz skupine.

Nekaj vprašanj v razmislek:

– Kdo so pravi prijatelji?
– Bi se ti posmehoval nekomu, ki bi rekel, da pouka ne bo šprical ali da

ne bo pil alkohola?
– Kakšen bi se tebi zdel nekdo, ki bi kljub pritiskom rekel ne?

Razmislite tudi o tem, katerim vprašanjem bi se bilo bolje izogniti, da ne
bi bili v odnosu do mladostnika preveč pokroviteljski in moralistični ter da
ne bi vsiljevali svojih stališč.

Zaključek
Tvegano in škodljivo pitje alkohola sta v Sloveniji velika javnozdravstvena
in družbena problema, ki prizadeneta tako posameznika kot njegove bli-
žnje in imata tudi družbeni vpliv. Psihologi imamo pri zmanjševanju tega
problema pomembno vlogo, ki se je pogosto ne zavedamo. Upamo, da vam
bo krepitev kompetenc na tem področju pri vašem delu v pomoč.

Literatura
Anderson, P., in Baumberg, B. (2006). Alcohol in Europe. Institute of Alcohol

Studies.

55
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62