Page 137 - Hrobat Virloget, Katja, et al., eds. (2015). Stone narratives: heritage, mobility, performance. University of Primorska Press, Koper.
P. 137
povzetki
iskanju dogodivščin. Jame kot na primer Postojnska, Škocjanske, Vilenica, Predjama, Mag-
dalena, Socerb in druge so obiskovali tudi tuji popotniki.
Prispevek se osredišča na predstavitev treh podzemnih jam, Vilenice, Škocjanskih in Po-
stojnske, s prikazom turističnega potenciala in razlogov za obiskovanje. Analiza temelji na
zgodovinskih virih (dnevniki, potopisi) in znanstveni literature. Jame oziroma vtise s poto-
vanj so popotniki pogosto zabeležili v obliki dnevnikov, v katerih so opisali zanimiva doži-
vetja, skrivnostne ter včasih strašljive podobe jamskega podzemlja. Najpogosteje so bile obi-
skane jame, ki so bile dostopnejše oziroma se nahajale v bližini večjih krajev (Trst) ali poti.
Ključne besede: potovanje v pred-industrijski dobi, jama Vilenica, Škocjanske jame, Postojn-
ska jama, jamski turizem

Javna prezentacija kamnitih spomenikov

Nigel T. W. Mills
Namen prispevka je raziskati nekatere priložnosti in izzive v javni prezentaciji kamnitih
spomenikov, razložiti, kako lahko principi dediščinske interpretacije pomagajo odgovori-
ti na te izzive in prikazati primere dobre prakse pri uveljavljanju the principov. Prva dva vi-
dika sta predstavljena v uvodu skozi osebne iskušnje avtorja pri pridobivanju znanj in spo-
sobnosti dediščinskega interpreta, primeri dobre prakse pa se nanašajo na interpretacijsko
mrežo Hadrianovega zidu (Hadrian’s Wall Interpretation Framework) in na Galerijo rim-
skega obmejnega pasu (Roman Frontier Gallery) v Tullie House Museum and Art Gallery v
Carlislu.
Ključne besede: interpretacijska mreža, interpretacija, interpretiranje, prezentacija, kamni,
pokrajina

Vsestranskost mozaika: psihološki, sociološki, estetski
in organizacijski vidik

Maja Frencl, Boštjan Žvanut
Mozaičarstvo je umetniška obrt, kjer se razne materiale (npr. kamen, ploščice, steklo, ume-
tne mase) povezuje v razne motive. Mozaik že od bronaste dobe, predvsem pa v stari Grčiji
in Rimskem cesarstvu ni imel zgolj dekorativne vloge. Izražal je namreč tudi moč in blago-
stanje. Danes pa z razvojem človeške zavesti mozaik pridobiva nove razsežnosti. V priču-
jočem delu so predstavljene različne funkcije mozaika, ki jih uporabljava pri svojem delu:
mozaik kot sredstvo za »team building«, izdelava mozaika kot igra z otroci in mozaik kot
sredstvo za aktivacijo meščanov in institucij pri ustvarjanju okoliša. Prikazana je tudi vloga
mozaika pri osebnem razvoju, meditaciji in pri upravljanje stresa. V vseh navedenih funk-
cijah mozaika je razvidno, da lahko vsako načrtovanje in konstruiranje mozaika vodi do
posebnega stanja zavesti, ki se pojavlja tako na nivoju posameznika kot skupine. Slednje se
kaže kot kombinacija umirjenosti in koncentracije, tj. čuječnosti.
Ključne besede: mozaik, kreativnost, delavnice

135
   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142