Page 77 - Ujčič, Anton, in Viktorija Florjančič, 2017. Javna uprava v računalniškem oblaku. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 77
iskava o računalništvu v oblaku v slovenski javni upravi

Pomanjkanje odgovornosti oz. slabo definirana 3,59 77
odgovornost za storitve 3,57
Pomanjkanje usposobljenih kadrov 3,50 5
3,49
Pomanjkanje podpore in pomoči pri uporabi 3,46
storitev v oblaku 3,41
3,39
Izguba nadzora nad procesi in podatki 3,35
3,29
Dvom v celovitost storitev 3,22
34
Pomanjkanje tehnoloških sposobnosti

S prememba modelov poslov anja organa

O dsotnost posebnega prav nega ok v ira za v peljav o

Visok i strošk i v peljav e

Pomanjk anje nadzora nad strošk i
012

Slika 30: Razlogi za nesprejetje računalništva v oblaku v organu

Merila za izbiro ponudnika storitev računalništva v oblaku
Glede na to, da se vzpostavlja državni računalniški oblak nas je zanimalo,
kaj anketiranci menijo o izbiri ponudnika računalništva v oblaku in ka-
tera merila bi upoštevali pri izbiri ponudnika. Anketirancem smo ponu-
dili nekaj trditev, ki so jih ocenili na 5-stopenjski Likertovi lestvici (ocena
(1) »sploh se ne strinjam«, ocena (5) »popolnoma se strinjam«). Najpo-
membnejše merilo za izbiro ponudnika računalništva v oblaku se jim zdi
ponujena raven zagotavljanja storitev (3,96), šele nato pa dajejo prednost
lastnemu državnemu računalniškemu oblaku (3,92). Na tretje mesto po­
stavljajo možnost uporabe akreditiranih storitev (3,69). Storitve v raču-
nalniškem oblaku bi morale biti pred uporabo potrjene oz. akreditirane z
vidika zaupnosti, razpoložljivosti in celovitosti, kar bi dalo uporabnikom
dodatna zagotovila glede varne uporabe. Zanimivo je dejstvo, da anketi-
ranci ne dajejo prednosti ponudnikom (2,85), s katerimi imajo že sklenje-
ne pogodbe o sodelovanju, kar pomeni, da so pripravljeni na povsem nova
pogodbena razmerja. Povprečne ocene meril prikazujemo na Sliki 29.
   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82