Page 77 - Ujčič, Anton, in Viktorija Florjančič, 2017. Javna uprava v računalniškem oblaku. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 77
iskava o računalništvu v oblaku v slovenski javni upravi
Pomanjkanje odgovornosti oz. slabo definirana 3,59 77
odgovornost za storitve 3,57
Pomanjkanje usposobljenih kadrov 3,50 5
3,49
Pomanjkanje podpore in pomoči pri uporabi 3,46
storitev v oblaku 3,41
3,39
Izguba nadzora nad procesi in podatki 3,35
3,29
Dvom v celovitost storitev 3,22
34
Pomanjkanje tehnoloških sposobnosti
S prememba modelov poslov anja organa
O dsotnost posebnega prav nega ok v ira za v peljav o
Visok i strošk i v peljav e
Pomanjk anje nadzora nad strošk i
012
Slika 30: Razlogi za nesprejetje računalništva v oblaku v organu
Merila za izbiro ponudnika storitev računalništva v oblaku
Glede na to, da se vzpostavlja državni računalniški oblak nas je zanimalo,
kaj anketiranci menijo o izbiri ponudnika računalništva v oblaku in ka-
tera merila bi upoštevali pri izbiri ponudnika. Anketirancem smo ponu-
dili nekaj trditev, ki so jih ocenili na 5-stopenjski Likertovi lestvici (ocena
(1) »sploh se ne strinjam«, ocena (5) »popolnoma se strinjam«). Najpo-
membnejše merilo za izbiro ponudnika računalništva v oblaku se jim zdi
ponujena raven zagotavljanja storitev (3,96), šele nato pa dajejo prednost
lastnemu državnemu računalniškemu oblaku (3,92). Na tretje mesto po
stavljajo možnost uporabe akreditiranih storitev (3,69). Storitve v raču-
nalniškem oblaku bi morale biti pred uporabo potrjene oz. akreditirane z
vidika zaupnosti, razpoložljivosti in celovitosti, kar bi dalo uporabnikom
dodatna zagotovila glede varne uporabe. Zanimivo je dejstvo, da anketi-
ranci ne dajejo prednosti ponudnikom (2,85), s katerimi imajo že sklenje-
ne pogodbe o sodelovanju, kar pomeni, da so pripravljeni na povsem nova
pogodbena razmerja. Povprečne ocene meril prikazujemo na Sliki 29.
Pomanjkanje odgovornosti oz. slabo definirana 3,59 77
odgovornost za storitve 3,57
Pomanjkanje usposobljenih kadrov 3,50 5
3,49
Pomanjkanje podpore in pomoči pri uporabi 3,46
storitev v oblaku 3,41
3,39
Izguba nadzora nad procesi in podatki 3,35
3,29
Dvom v celovitost storitev 3,22
34
Pomanjkanje tehnoloških sposobnosti
S prememba modelov poslov anja organa
O dsotnost posebnega prav nega ok v ira za v peljav o
Visok i strošk i v peljav e
Pomanjk anje nadzora nad strošk i
012
Slika 30: Razlogi za nesprejetje računalništva v oblaku v organu
Merila za izbiro ponudnika storitev računalništva v oblaku
Glede na to, da se vzpostavlja državni računalniški oblak nas je zanimalo,
kaj anketiranci menijo o izbiri ponudnika računalništva v oblaku in ka-
tera merila bi upoštevali pri izbiri ponudnika. Anketirancem smo ponu-
dili nekaj trditev, ki so jih ocenili na 5-stopenjski Likertovi lestvici (ocena
(1) »sploh se ne strinjam«, ocena (5) »popolnoma se strinjam«). Najpo-
membnejše merilo za izbiro ponudnika računalništva v oblaku se jim zdi
ponujena raven zagotavljanja storitev (3,96), šele nato pa dajejo prednost
lastnemu državnemu računalniškemu oblaku (3,92). Na tretje mesto po
stavljajo možnost uporabe akreditiranih storitev (3,69). Storitve v raču-
nalniškem oblaku bi morale biti pred uporabo potrjene oz. akreditirane z
vidika zaupnosti, razpoložljivosti in celovitosti, kar bi dalo uporabnikom
dodatna zagotovila glede varne uporabe. Zanimivo je dejstvo, da anketi-
ranci ne dajejo prednosti ponudnikom (2,85), s katerimi imajo že sklenje-
ne pogodbe o sodelovanju, kar pomeni, da so pripravljeni na povsem nova
pogodbena razmerja. Povprečne ocene meril prikazujemo na Sliki 29.