Page 33 - Kotnik, Vlado. 2018. Medijske etnografije: K antropološki imaginaciji medijev in komuniciranja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 33
ko smuča televizija: antropološka študija kulturne transformacije ...

in s soncem obsijano idilo.5 Ob poročanju o vsakoletnem skakalnem pla-
niškem prazniku osrednje slovensko časopisje ne skopari s podrobnostmi o
tem, kdo vse od »znanih Slovencev« se je udeležil dogodka in v kakšni druž-
bi se je gibal. Planica je promenada najrazličnejših nacionalnih karakterjev,
družbenih statusov in življenjskih stilov. To je kraj, kjer se tako vaški po-
sebneži, klovni, lokalne maskote, športni navdušenci kakor tudi politiki in
drugi estradniki lahko zlijejo v presenetljivo homogeno množico in se prav
tako presenetljivo homogeno ogledujejo v zrcalu nacije. Pravzaprav je to re-
dek kraj, kjer se vladajoči in vladani, premožni in revni, znani in anonimni
v tako eksplicitni zamišljeni kolektivnosti srečajo. Planiška skakalna tradi-
cija, ki se gradi skozi vsakoletno visoko medijsko ceremonializirano repro-
dukcijo tega množičnega športnega spektakla, čeprav dolgo časa na zasta-
relih napravah, ostaja za Slovence tudi na začetku 21. stoletja s čustvi nabit
trenutek, ko Slovenci s kolektivnim »romanjem« na »posvečeni« kraj slo-
venskega športa ponovno potrdijo zgodbo o sebi in svoji nacionalni iden-
titeti. Planica je spektakel skoncentrirane nacionalne ikonografije, folklo-
re, emocij in person.

Slika 3: Planica kot promenada znanih in vplivnih
Vir: Delo, 29. 3. 1982, str. 1 (foto: Joco Žnidaršič)

5 Prim. časopisne prispevke: »Sončna idila vabi danes in jutri«, Delo, 27. marec 1982, str. 1,
7; Henrik Übeleis, »Planica je vedno znova nepozabno doživetje«, Delo, 29. marec 1982,
str. 1; »Sončna Planica – Arena pogumnih«, Dnevnik, 27. marec 1982, str. 1.

33
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38