Page 56 - Petelin, Ana, et al. Eds. 2019. Zdravje otrok in mladostnikov / Health of Children and Adolescents. Zbornik povzetkov z recenzijo / Book of Abstracts. Koper: Založba Univerze na Primorskem/University of Primorska Press
P. 56
avje otrok in mladostnikov | health of children and adolescents Šola v naravi za dolgotrajno bolne otroke
Urška Frantar
Osnovna šola Komenda Moste, Glavarjeva cesta 37, 1218 Komenda, Slovenija
Šola v naravi je za otroke pomembna ne zgolj zaradi učnih vsebin, temveč ima
pomembno vlogo pri osamosvajanju otroka ter socializaciji oz. odnosih s so-
šolci in učitelji. Dolgotrajno bolni otroci in njihovi starši se odhoda v šolo v na-
ravi pogosto bojijo in predlagajo, da bi bil otrok takrat doma. Če se le da, po-
skusimo omogočiti, da se je udeležijo vsi učenci. Ključno je dobro sodelovanje
učiteljev in staršev, ki naj šoli posredujejo napotke zdravnika, lahko tudi svoje
predloge, saj oni najbolj poznajo svojega otroka. Dolgotrajno bolni otroci so
namreč tisti, ki imajo dolgotrajno ali kronično bolezen ali motnjo, ki traja dalj
časa kot tri mesece. Bolezni so si med sabo zelo različne, zato na vsakega otro-
ka gledamo individualno. Kljub temu pa za večino veljajo skupne značilnosti: je-
mljejo zdravila, slabo se počutijo, imajo slabšo koncentracijo, hitro se utrudijo,
daljše ali bolj naporne fizične aktivnosti ne zmorejo. Skupaj z dolgotrajno bol-
nim učencem naj gre dodatni učitelj spremljevalec, razrednik, specialni peda-
gog oz. nekdo, ki dobro pozna otroka. Ta prevzame skrb za zdravila, saj otroci
v nedomači situaciji na ta pogosto pozabijo. Hkrati je otrokov zaupnik, oseba,
na katero se otrok lahko kadar koli obrne, to pa počne čim bolj nevpadljivo, da
otrok po nepotrebnem ne izstopa. Glede na zdravstvene posebnosti predho-
dno načrtuje vse aktivnosti in jih po potrebi prilagodi, zagotovi dodaten prevoz
ali poskrbi za nadomestne dejavnosti.
Ključne besede: šola v naravi, dolgotrajna bolezen, prilagoditve

54
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61