Page 83 - Gošnik, Dušan. 2019. Management temeljnih procesov: instrumentalni in interesni vpliv na uspešnost podjetij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 83
Rezultati osrednje empirične raziskave
prečja, standardne odklone ter vrednosti koeficientov asimetrije in sploš-
čenosti, kar je predstavljeno v preglednicah v nadaljevanju tega poglavja
in prilogah.
Rezultate o vrsti temeljnih procesov v podjetjih, ki so bila v našem
vzorcu, prikazujemo v preglednici 7.
Preglednica 7: Vrsta temeljnega procesa podjetja
Vrsta temeljnega procesa Frekvenca Delež (%) 83
Nabava blaga/storitev 13 8,0
Razvoj novih, izboljševanje obstoječih izdelkov/storitev 44 27,0
Proizvodnja izdelkov 43 26,4
Trženje izdelkov 24 14,7
Izvajanje/trženje storitev 22 13,5
Logistika/dostava 8 4,9
Servis/poprodajne storitve 6 3,7
Drugo 3 1,8
Skupaj 163 100,0
Iz preglednice 7 je razvidno, da je največ anketirancev (27,0 %) kot
temeljni proces podjetja označilo razvoj novih in izboljševanje obstoje-
čih izdelkov oz. storitev, 26,4 % anketirancev proizvodnjo izdelkov, 14,7
% kot temeljni proces podjetja opredeljuje trženje izdelkov, 13,5 % izvaja-
nje oz. trženje storitev, 8,0 % nabavo blaga oz. storitev, 4,9 % logistiko oz.
dostavo ter 3,7 % anketirancev servis oz. poprodajne storitve. 1,8 % an-
ketirancev temeljnega procesa v podjetju ni moglo umestiti med podane
vrste, temveč kot temeljni proces njihovega podjetja navajajo distribucijo,
komunalne storitve in storitve klicnih centrov.
Nato smo se osredotočili na dejavnosti managementa temeljnih pro-
cesov v podjetjih (snovanje in načrtovanje, povezovanje in urejanje, vode-
nje in poslovodenje, presojanje in merjenje).
Najprej smo preverili način snovanja in načrtovanja temeljnih pro-
cesov, pri čemer smo za vsak način uporabili po štiri trditve. Povprečja,
standardne odklone ter vrednosti koeficientov asimetrije in splošče-
nosti za trditve snovanja temeljnih procesov prikazujemo v pregledni-
ci 8.
prečja, standardne odklone ter vrednosti koeficientov asimetrije in sploš-
čenosti, kar je predstavljeno v preglednicah v nadaljevanju tega poglavja
in prilogah.
Rezultate o vrsti temeljnih procesov v podjetjih, ki so bila v našem
vzorcu, prikazujemo v preglednici 7.
Preglednica 7: Vrsta temeljnega procesa podjetja
Vrsta temeljnega procesa Frekvenca Delež (%) 83
Nabava blaga/storitev 13 8,0
Razvoj novih, izboljševanje obstoječih izdelkov/storitev 44 27,0
Proizvodnja izdelkov 43 26,4
Trženje izdelkov 24 14,7
Izvajanje/trženje storitev 22 13,5
Logistika/dostava 8 4,9
Servis/poprodajne storitve 6 3,7
Drugo 3 1,8
Skupaj 163 100,0
Iz preglednice 7 je razvidno, da je največ anketirancev (27,0 %) kot
temeljni proces podjetja označilo razvoj novih in izboljševanje obstoje-
čih izdelkov oz. storitev, 26,4 % anketirancev proizvodnjo izdelkov, 14,7
% kot temeljni proces podjetja opredeljuje trženje izdelkov, 13,5 % izvaja-
nje oz. trženje storitev, 8,0 % nabavo blaga oz. storitev, 4,9 % logistiko oz.
dostavo ter 3,7 % anketirancev servis oz. poprodajne storitve. 1,8 % an-
ketirancev temeljnega procesa v podjetju ni moglo umestiti med podane
vrste, temveč kot temeljni proces njihovega podjetja navajajo distribucijo,
komunalne storitve in storitve klicnih centrov.
Nato smo se osredotočili na dejavnosti managementa temeljnih pro-
cesov v podjetjih (snovanje in načrtovanje, povezovanje in urejanje, vode-
nje in poslovodenje, presojanje in merjenje).
Najprej smo preverili način snovanja in načrtovanja temeljnih pro-
cesov, pri čemer smo za vsak način uporabili po štiri trditve. Povprečja,
standardne odklone ter vrednosti koeficientov asimetrije in splošče-
nosti za trditve snovanja temeljnih procesov prikazujemo v pregledni-
ci 8.