Page 251 - Weiss, Jernej, ur. 2020. Konservatoriji: profesionalizacija in specializacija glasbenega dela ▪︎ The conservatories: professionalisation and specialisation of musical activity. Koper/Ljubljana: Založba Univerze na Primorskem in Festival Ljubljana. Studia musicologica Labacensia, 4
P. 251
oi: https://doi.org/10.26493/978-961-7055-86-3.249-264

Pomen Janka Ravnika
v slovenski klavirski pedagogiki

Marjana Vajngerl
Konservatorij za glasbo in balet Maribor
Conservatory for music and ballet Maribor

Na podlagi arhivskih virov, doslej opravljenih raziskav in pogovorov s šte-
vilnimi klavirskimi pedagogi – bližnjimi in daljnimi dediči njegove šole,
prispevek opozori na izjemen pomen Janka Ravnika.

Mineva natanko sto let, odkar so v Ljubljani ustanovili Konservato-
rij Glasbene matice, ki je omogočal diplomantom »visokošolsko« izobraz-
bo. Leta 1919 je Janko Ravnik s popotnico praškega konservatorija pričel
delovati na novoustanovljenem konservatoriju. Skupaj s tedaj uveljavljeni-
mi glasbeniki in pedagogi, novimi programi in načini dela, je v začetku 20.
stoletja močno prispeval k procesu razvoja glasbenega šolstva v Sloveniji,
ki je svojevrsten višek dosegel z ustanovitvijo Glasbene akademije (1939) in
kasneje Akademije za glasbo (1945). Kot predan pedagog je Janko Ravnik
vzgojil generacije pomembnih slovenskih glasbenikov – pianistov in ustva-
ril osnove za profesionalno igranje klavirja. Na vodilnih glasbenovzgojnih
ustanovah v Ljubljani je deloval kar 46 let.

Ustvarjalnost Janka Ravnika je bila izjemno bogata – potekala je v raz-
ličnih smereh. Poleg pedagoškega dela se je v zgodovino slovenskega naro-
da zapisal tudi kot pobudnik in režiser prvega slovenskega celovečernega
filma - V kraljestvu Zlatoroga (1931). Kot fotograf je izdal dve knjigi fotogra-
fij: Odsevi in obličja v soavtorstvu z Marijanom Lipovškom (1980) in Lepa
si zemlja Slovenska (1981) in kot skladatelj je pisal samospeve, zborovske in
klavirske skladbe.

249
   246   247   248   249   250   251   252   253   254   255   256