Page 420 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 420
dana Borota

zovanja glasbeni kotički organizirani v četrtini (24,5 ) igralnic. Priložnostni
kotički so organizirani, ko so načrtovane glasbene dejavnosti, občasni pa pri
manjših projektih. Zaradi dobljenega podatka ovržemo osrednjo hipotezo, ki
pravi, da ima večina igralnic v vrtcu organizirane glasbene kotičke. Vsebinsko
bomo hipotezo nadgradili z drugimi pridobljenimi podatki o spodbudnem
glasbenem okolju.

Da je v glasbenih kotičkih spodbudno glasbeno okolje, ilustrira naslednji
zapis opazovalke:

Opazovala sem otroke v glasbenem kotičku. Pozornost mi je pritegnil
deček, ki si je ves čas pripeval in si ogledoval slikanice na temo zvoka.
Na njegovo veliko zanimanje za glasbo sklepam iz pogostih vprašanj, ki
mi jih je postavljal o glasbi. Presenetila sta me njegova glasbena ozave-
ščenost in znanje, saj pozna violinski in basovski ključ, notna znamenja
in glasbila. Izrazil je celo pripravljenost, da nam pomaga pri izvajanju
spremljave k peti pesmi.

V nekaj primerih se je zgodilo, da so opazovalke po ugotovitvi, da v igral-
nici ni glasbenega kotička, le-tega zasnovale skupaj z otroki. Opazovalka je
zapisala:

Ob mojem prihodu v skupini ni bilo glasbenega kotička. Na steni igral-
nice so bila obešena besedila pesmi, ki so jih otroci peli v tem šolskem
letu. Glasbeni kotiček sem v skupino uvedla po ugotovitvi, da otroci ne-
izmerno uživajo v glasbenih dejavnostih, še posebno takrat, ko imajo
možnost igrati na glasbila. Glasbeni kotiček sem pripravila tako, da sem
iz večnamenskega prostora v igralnico prinesla lesen pano. Pano je ob-
lepljen s pluto, na katero sem pritrdila ime kotička ter slike glasbil, ki
so jih otroci spoznali v času mojega izvajanja vzgojno-izobraževalnega
dela z njimi. Z namenom, da bi bil glasbeni kotiček čim bolj avtentičen,
sem ga opremila še z listi notnega papirja, na katerega so otroci risali
note, pavze in glasbene ključe. Otrokom sem tudi pokazala, kako se za-
pisuje glasba. Dodala sem še nekaj svinčnikov, radirk in prazne liste za
pisanje. Z namenom poslušanja glasbe sem v glasbeni kotiček dodala
še CD-predvajalnik in glasbila.

Tako oblikovano učno okolje otroku omogoča, da vzpostavi z njim aktiven
odnos. Otroku daje možnost za gibanje, socialne stike, izbiro prostora, izbiro
in menjavo dejavnosti ter umik v zasebnost (Bela knjiga 2011, 93).

420
   415   416   417   418   419   420   421   422   423   424   425