Page 431 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 431
raba informacijsko-komunikacijske tehnologije pri pouku glasbene umetnosti

Moški 2,05  97,95 
Ženske

Slika 1 Strukturni odstotki (f ) učiteljev glede na spol

Učiteljišče 0,51 

Višja šola Pedagoške akademije 6,67 

Univerzitetna izobrazba 61,03 

Univerzitetna izobrazba (bolonjska) 8,21 

Podipl. izobrazba (znanstv. mag. ali dr.) 11,79 

Podiplomska izobrazba (bolonjska) 11,79 

Slika 2 Strukturni odstotki (f ) učiteljev glede na končano stopnjo izobrazbe

Predstavitev vzorca

Raziskavo smo izvedli v januarju 2017, in sicer s pomočjo spletne ankete, ki
smo jo objavili na spletnih forumih, kamor so vključeni učitelji razrednega
pouka. Nekaj anket smo učiteljem razrednega pouka poslali tudi preko elek-
tronske pošte.

Odgovori sodelujočih v anketnem vprašalniku so relevantni le za raziskavo,
ki smo jo izvedli mi in v katero je bilo vključenih 195 učiteljev razrednega po-
uka. Posledično rezultatov ne moremo posplošiti na celotno populacijo ra-
zrednih učiteljev, ki poučujejo na osnovnih šolah v Republiki Sloveniji.

Anketni vprašalnik je izpolnilo 195 učiteljev razrednega pouka, ki poučujejo
glasbeno umetnost v različnih slovenskih osnovnih šolah. Med njimi so bili 4
(2,05 ) učitelji in 191 (97,95 ) učiteljic.

Iz slike 2 je razvidno, da ima 61,03-odstotni delež anketiranih učiteljev (119
učiteljev) končano univerzitetno izobrazbo. To so lahko pridobili od leta 1987
dalje. Enak delež vzorca, 11,79  (23 učiteljev), ima končano podiplomsko izo-
brazbo (znanstveni magisterij ali doktorat) in podiplomsko izobrazbo po bo-
lonjskem sistemu. 8,21-odstotni delež vzorca (16 učiteljev) ima univerzitetno
izobrazbo po bolonjskem sistemu, pri čemer velja poudariti, da imajo ti naj-
manj delovne dobe, saj je bolonjski sistem prenovljen program prejšnje uni-
verzitetne izobrazbe. Sledili so tisti, ki imajo končano višjo šolo Pedagoške
akademije, teh je bilo 6,67  (13 učiteljev). Le 0,51  (1 učitelj) je bilo takih, ki
imajo zaključeno učiteljišče in posledično največ delovne dobe.

Iz slike 3 lahko preberemo, da največ anketiranih učiteljev (62 učiteljev ali
31,79-odstotni delež) poučuje v prvem razredu. Razlog je mogoče v tem, da
sta v prvem razredu večkrat prisotni dve učiteljici, v ostalih razredih pa le ena.
V drugem razredu poučuje 17,95-odstotni delež (35 učiteljev) anketiranih uči-
teljev, v tretjem pa 20,51-odstotni delež (40 učiteljev) vzorca. Enako število (20

431
   426   427   428   429   430   431   432   433   434   435   436