Page 431 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 431
raba informacijsko-komunikacijske tehnologije pri pouku glasbene umetnosti
Moški 2,05 97,95
Ženske
Slika 1 Strukturni odstotki (f ) učiteljev glede na spol
Učiteljišče 0,51
Višja šola Pedagoške akademije 6,67
Univerzitetna izobrazba 61,03
Univerzitetna izobrazba (bolonjska) 8,21
Podipl. izobrazba (znanstv. mag. ali dr.) 11,79
Podiplomska izobrazba (bolonjska) 11,79
Slika 2 Strukturni odstotki (f ) učiteljev glede na končano stopnjo izobrazbe
Predstavitev vzorca
Raziskavo smo izvedli v januarju 2017, in sicer s pomočjo spletne ankete, ki
smo jo objavili na spletnih forumih, kamor so vključeni učitelji razrednega
pouka. Nekaj anket smo učiteljem razrednega pouka poslali tudi preko elek-
tronske pošte.
Odgovori sodelujočih v anketnem vprašalniku so relevantni le za raziskavo,
ki smo jo izvedli mi in v katero je bilo vključenih 195 učiteljev razrednega po-
uka. Posledično rezultatov ne moremo posplošiti na celotno populacijo ra-
zrednih učiteljev, ki poučujejo na osnovnih šolah v Republiki Sloveniji.
Anketni vprašalnik je izpolnilo 195 učiteljev razrednega pouka, ki poučujejo
glasbeno umetnost v različnih slovenskih osnovnih šolah. Med njimi so bili 4
(2,05 ) učitelji in 191 (97,95 ) učiteljic.
Iz slike 2 je razvidno, da ima 61,03-odstotni delež anketiranih učiteljev (119
učiteljev) končano univerzitetno izobrazbo. To so lahko pridobili od leta 1987
dalje. Enak delež vzorca, 11,79 (23 učiteljev), ima končano podiplomsko izo-
brazbo (znanstveni magisterij ali doktorat) in podiplomsko izobrazbo po bo-
lonjskem sistemu. 8,21-odstotni delež vzorca (16 učiteljev) ima univerzitetno
izobrazbo po bolonjskem sistemu, pri čemer velja poudariti, da imajo ti naj-
manj delovne dobe, saj je bolonjski sistem prenovljen program prejšnje uni-
verzitetne izobrazbe. Sledili so tisti, ki imajo končano višjo šolo Pedagoške
akademije, teh je bilo 6,67 (13 učiteljev). Le 0,51 (1 učitelj) je bilo takih, ki
imajo zaključeno učiteljišče in posledično največ delovne dobe.
Iz slike 3 lahko preberemo, da največ anketiranih učiteljev (62 učiteljev ali
31,79-odstotni delež) poučuje v prvem razredu. Razlog je mogoče v tem, da
sta v prvem razredu večkrat prisotni dve učiteljici, v ostalih razredih pa le ena.
V drugem razredu poučuje 17,95-odstotni delež (35 učiteljev) anketiranih uči-
teljev, v tretjem pa 20,51-odstotni delež (40 učiteljev) vzorca. Enako število (20
431
Moški 2,05 97,95
Ženske
Slika 1 Strukturni odstotki (f ) učiteljev glede na spol
Učiteljišče 0,51
Višja šola Pedagoške akademije 6,67
Univerzitetna izobrazba 61,03
Univerzitetna izobrazba (bolonjska) 8,21
Podipl. izobrazba (znanstv. mag. ali dr.) 11,79
Podiplomska izobrazba (bolonjska) 11,79
Slika 2 Strukturni odstotki (f ) učiteljev glede na končano stopnjo izobrazbe
Predstavitev vzorca
Raziskavo smo izvedli v januarju 2017, in sicer s pomočjo spletne ankete, ki
smo jo objavili na spletnih forumih, kamor so vključeni učitelji razrednega
pouka. Nekaj anket smo učiteljem razrednega pouka poslali tudi preko elek-
tronske pošte.
Odgovori sodelujočih v anketnem vprašalniku so relevantni le za raziskavo,
ki smo jo izvedli mi in v katero je bilo vključenih 195 učiteljev razrednega po-
uka. Posledično rezultatov ne moremo posplošiti na celotno populacijo ra-
zrednih učiteljev, ki poučujejo na osnovnih šolah v Republiki Sloveniji.
Anketni vprašalnik je izpolnilo 195 učiteljev razrednega pouka, ki poučujejo
glasbeno umetnost v različnih slovenskih osnovnih šolah. Med njimi so bili 4
(2,05 ) učitelji in 191 (97,95 ) učiteljic.
Iz slike 2 je razvidno, da ima 61,03-odstotni delež anketiranih učiteljev (119
učiteljev) končano univerzitetno izobrazbo. To so lahko pridobili od leta 1987
dalje. Enak delež vzorca, 11,79 (23 učiteljev), ima končano podiplomsko izo-
brazbo (znanstveni magisterij ali doktorat) in podiplomsko izobrazbo po bo-
lonjskem sistemu. 8,21-odstotni delež vzorca (16 učiteljev) ima univerzitetno
izobrazbo po bolonjskem sistemu, pri čemer velja poudariti, da imajo ti naj-
manj delovne dobe, saj je bolonjski sistem prenovljen program prejšnje uni-
verzitetne izobrazbe. Sledili so tisti, ki imajo končano višjo šolo Pedagoške
akademije, teh je bilo 6,67 (13 učiteljev). Le 0,51 (1 učitelj) je bilo takih, ki
imajo zaključeno učiteljišče in posledično največ delovne dobe.
Iz slike 3 lahko preberemo, da največ anketiranih učiteljev (62 učiteljev ali
31,79-odstotni delež) poučuje v prvem razredu. Razlog je mogoče v tem, da
sta v prvem razredu večkrat prisotni dve učiteljici, v ostalih razredih pa le ena.
V drugem razredu poučuje 17,95-odstotni delež (35 učiteljev) anketiranih uči-
teljev, v tretjem pa 20,51-odstotni delež (40 učiteljev) vzorca. Enako število (20
431