Page 427 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 427
Uporaba informacijsko-komunikacijske
tehnologije pri pouku glasbene umetnosti

Barbara Kopačin
Univerza na Primorskem
barbara.kopacin@pef.upr.si

Mateja Verdir
Osnovna šola Jakoba Aljaža Kranj
matejaa.verdir@gmail.com

Kako so učne ure glasbene umetnosti v osnovni šoli izpeljane, je v prvi vr-
sti odvisno predvsem od glasbenega znanja, ki ga je v času šolanja dose-
gel razredni učitelj, ki glasbeno umetnost poučuje. Za poučevanje glasbene
umetnosti je pomembno, da ima učitelj razvite glasbene sposobnosti, zna-
nja in spretnosti, odgovoren pa mora biti tudi za glasbeni razvoj učencev. Ne-
kateri razredni učitelji uporabljajo pri poučevanju glasbene umetnosti tudi
informacijsko-komunikacijsko tehnologijo (IKT), saj nam ta omogoča delova-
nje funkcij zvoka, videa, prenašanja podatkov in brskanja po svetovnem spletu,
kar služi kot pripomoček pri izvajanju določenih glasbenih dejavnosti. Zani-
malo nas je, koliko si razredni učitelji pri poučevanju glasbene umetnosti po-
magajo z uporabo IKT ter ali obstaja povezava med glasbeno izobrazbo razre-
dnih učiteljev (formalno glasbeno izobraževanje, pevski zbor, plesne dejavno-
sti) in uporabo IKT pri pouku glasbene umetnosti. Ugotovili smo, da uporaba
IKT med poukom glasbene umetnosti ni pogojena s predhodno glasbeno izo-
brazbo učiteljev.
Ključne besede: glasbena umetnost, obšolske interesne dejavnosti, informacij-
sko-komunikacijska tehnologija

Uvod
Tudi slovenski učni načrti si prizadevajo za vključevanje digitalne pismenosti
na vseh področjih (Stražar 2015), saj informacijsko-komunikacijska tehnolo-
gija v pouk prinaša sodobnost, pri pouku glasbene umetnosti pa pomaga
tudi pri širjenju in poglabljanju glasbenih doživetij (Borota 2007).

Kljub veliki izbiri glasbenih interesnih dejavnosti nas glasba danes bolj kot
kadarkoli do sedaj na vsakem koraku spremlja tudi preko sodobne tehnolo-
gije. Posledično si tudi veliko učiteljev med poukom glasbene umetnosti po-
maga kar z informacijsko-komunikacijsko tehnologijo (v nadaljevanju IKT).
Pod termin IKT spadajo vse naprave za komunikacijo, kar vključuje televizijo,
računalnik, radio, mrežno programsko in strojno opremo ter tudi različne sto-

Štemberger, T., S. Čotar Konrad, S. Rutar in A. Žakelj, ur. 2022. Oblikovanje
inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem.

https://doi.org/10.26493/978-961-293-139-1.427-441
   422   423   424   425   426   427   428   429   430   431   432