Page 92 - Lazar, Irena, ur. 2022. Univerza na Primorskem Fakulteta za humanistične študije – 20 let / University of Primorska Faculty of Humanities – 20 years. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 92
dstavitev kitajske kulture s prirejanjem tradicionalnih kitajskih
praznikov
Srečanje s kitajsko kulturo širši lokalni javnosti ponudimo s tradicionalnimi priredi-
tvami, kot je novoletni Praznik lampijonov, spomladanska Zmajeva regata, jesenski
Praznik polne lune in Seniorski dan. Ti dogodki izhajajo iz bogate kitajske kulturne
zakladnice, zato so namenjeni medkulturnemu srečanju in nudijo priložnost spozna-
vanja običajev, navad in vrednot. Velika odzivnost občinstva vabilom na tovrstne pri-
reditve potrjuje vse večje zanimanje našega okolja za še vedno skrivnostno kitajsko
drugačnost.
Sodelovanje s kitajskimi visokošolskimi in kulturno-umetniškimi
ustanovami
Prepletanje kitajskega in slovenskega visokošolskega prostora spodbujajo vse števil-
nejše izmenjave in obiski med visokošolskimi ustanovami, kar poteka tako v okvi-
ru programa Erasmus Plus kot tudi ob podpori kitajskega Ministrstva za šolstvo in
znanost (Han Ban). Poleg sodelovanja s SUIBE smo vzpostavili stike še s Tehniško
univerzo v Ning Bo, Shanghai Normal University in Anhui Normal University. So-
delovanje s temi ustanovami vodi v znanstveno povezovanje na področjih družbo-
slovja, filozofije in umetnosti, kar dokazuje tudi novoustanovljeni Center za biemo-
derne študije.
CENTER ZA BIEMODERNE ŠTUDIJE
Center za biemoderne študije, ki je bil v okviru Konfucijeve učilnice Koper usta-
novljen na UP FHŠ spomladi 2019, se posveča mednarodnemu sodelovanju na po-
dročju teorije biemodernosti. Izvirna teorija, ki jo je razvil prof. Wang Jianjiang, da-
nes pa je njen vpliv mogoče zaznati na globalni ravni (podoben center obstaja tudi v
ZDA), se po eni strani osredotoča na sodobno umetnost, po drugi pa tudi na širša
kulturna in družbena dogajanja v globalnih kontekstih. Pri tem v nekem smislu delu-
je kot protiutež zahodnim kolonialnim in postkolonialnim pristopom pri obravnavi
razvoja modernih družb. Čeprav je bila teorija razvita kot orodje interpretacije so-
dobne kitajske situacije, se je kmalu pokazala njena relevantnost v drugih zgodovin-
94
praznikov
Srečanje s kitajsko kulturo širši lokalni javnosti ponudimo s tradicionalnimi priredi-
tvami, kot je novoletni Praznik lampijonov, spomladanska Zmajeva regata, jesenski
Praznik polne lune in Seniorski dan. Ti dogodki izhajajo iz bogate kitajske kulturne
zakladnice, zato so namenjeni medkulturnemu srečanju in nudijo priložnost spozna-
vanja običajev, navad in vrednot. Velika odzivnost občinstva vabilom na tovrstne pri-
reditve potrjuje vse večje zanimanje našega okolja za še vedno skrivnostno kitajsko
drugačnost.
Sodelovanje s kitajskimi visokošolskimi in kulturno-umetniškimi
ustanovami
Prepletanje kitajskega in slovenskega visokošolskega prostora spodbujajo vse števil-
nejše izmenjave in obiski med visokošolskimi ustanovami, kar poteka tako v okvi-
ru programa Erasmus Plus kot tudi ob podpori kitajskega Ministrstva za šolstvo in
znanost (Han Ban). Poleg sodelovanja s SUIBE smo vzpostavili stike še s Tehniško
univerzo v Ning Bo, Shanghai Normal University in Anhui Normal University. So-
delovanje s temi ustanovami vodi v znanstveno povezovanje na področjih družbo-
slovja, filozofije in umetnosti, kar dokazuje tudi novoustanovljeni Center za biemo-
derne študije.
CENTER ZA BIEMODERNE ŠTUDIJE
Center za biemoderne študije, ki je bil v okviru Konfucijeve učilnice Koper usta-
novljen na UP FHŠ spomladi 2019, se posveča mednarodnemu sodelovanju na po-
dročju teorije biemodernosti. Izvirna teorija, ki jo je razvil prof. Wang Jianjiang, da-
nes pa je njen vpliv mogoče zaznati na globalni ravni (podoben center obstaja tudi v
ZDA), se po eni strani osredotoča na sodobno umetnost, po drugi pa tudi na širša
kulturna in družbena dogajanja v globalnih kontekstih. Pri tem v nekem smislu delu-
je kot protiutež zahodnim kolonialnim in postkolonialnim pristopom pri obravnavi
razvoja modernih družb. Čeprav je bila teorija razvita kot orodje interpretacije so-
dobne kitajske situacije, se je kmalu pokazala njena relevantnost v drugih zgodovin-
94