Page 19 - Razvijanje sporazumevalne zmožnosti s kulturno-umetnostno vzgojo
P. 19
Predavanja

Vzgoja v času pandemije zahteva izgradnjo
inovativnih učnih okolij – primer vzgoje
z umetnostjo

Petra Štirn Janota
Zavod PETIDA
Darja Štirn
Zavod PETIDA

V prispevku bomo prikazali, kako smo se v projektu Razvijanje sporazume-
valnih zmožnosti s kulturno-umetnostno vzgojo (SKUM) odzvali na zaznane
probleme vrtcev in šol ob prehodu na izobraževanje na daljavo ter ob po-
novnem odpiranju vrtcev in šol. Osnovnim ciljem projekta (razvoj sporazu-
mevalnih zmožnosti otrok in mladostnikov, razvoj novih didaktičnih pristo-
pov, ki izhajajo iz različnih umetniških praks, ter širitev inovativnih in odprtih
učnih okolij, ki ga zagotavlja sodelovanje vzgojno-izobraževalnih ustanov z
umetniki in s kulturno-umetniškimi ustanovami) smo dodali cilje v poveza-
vi z lajšanjem težav, ki jih je otrokom in mladostnikom povzročilo šolanje na
daljavo. S primeri umetniških projektov bomo pokazali, kako smo pomagali
vzpostavljati vrstniški socialni prostor z dejavnostmi, ki zahtevajo sodelova-
nje med vrstniki in odraslimi, spodbujali kreativno rabo IKT, kontekstualizi-
rali učne cilje in vsebine, učne vsebine povezali z učenjem v realnem okolju,
dosežke projektov pa predstavili širši javnosti v lokalnem okolju. Prikazane
projektne aktivnosti bodo spremljale tudi ugotovitve sprotnih evalvacij.
Ključne besede: cilji SKUM, izzivi izobraževanja na daljavo, stiske otrok in mla-
dostnikov, vrstniški socialni prostor, kontekstualizacija učnih ciljev in vsebin,
kreativna raba IKT, evalvacija

19
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24