Page 24 - Razvijanje sporazumevalne zmožnosti s kulturno-umetnostno vzgojo
P. 24
cija 1
Ko glina v otroških rokah oživi
Lucija Škvarča
Osnovna šola Pivka
Sodelovanje z akademsko kiparko Uršo Toman je potekalo v šolskih letih
2018/2019, 2019/2020 in 2021/2022. V projekt so bili vključeni otroci iz Vrtca
Pivka in učenci 2. razreda Osnovne šole Pivka. Osrednji namen je bil, da se
otroci seznanijo z glino kot naravnim materialom in sproščeno kiparijo. Mo-
tivi kipov so izhajali iz otroških idej. V vrtcu so kiparili poljubne skulpture, ki
so kasneje prerasle v vulkane. Šolski otroci pa so se najprej preizkusili v obli-
kovanju preproste človeške figure. Letos so se učenci 2. razreda, ki so s kipar-
ko sodelovali že v vrtcu, preizkusiti v oblikovanju večjega kipa. Idejo za kip
medvedke z mladiči so dobili v Centru Dina (Center o velikih zvereh). Posto-
pek izdelave je bil zahtevnejši. Kip medvedke s petimi mladiči je bilo treba
dokončati v ateljeju kiparke. Pri tem so učenci spoznavali proces nastajanja
večje skulpture, še posebej odlivanja glinenega kipa v cement. Preseneče-
ni so bili nad dolgotrajnostjo celotnega postopka. Ugotavljamo, da so otroci
napredovali v ustvarjanju z glino in udejanjanju ustvarjalnih idej. Bili so spro-
ščeni. Vedno bolj so si zaupali. Predlagali so svoje rešitve in dajali pobude.
Okrepilo se je sodelovanje v skupini. Spoznali so delo kiparke in usvojili ki-
parske izraze. Umetniška izkušnja je neprecenljiva.
Ključne besede: Urša Toman, kiparjenje, glina, atelje
24
Ko glina v otroških rokah oživi
Lucija Škvarča
Osnovna šola Pivka
Sodelovanje z akademsko kiparko Uršo Toman je potekalo v šolskih letih
2018/2019, 2019/2020 in 2021/2022. V projekt so bili vključeni otroci iz Vrtca
Pivka in učenci 2. razreda Osnovne šole Pivka. Osrednji namen je bil, da se
otroci seznanijo z glino kot naravnim materialom in sproščeno kiparijo. Mo-
tivi kipov so izhajali iz otroških idej. V vrtcu so kiparili poljubne skulpture, ki
so kasneje prerasle v vulkane. Šolski otroci pa so se najprej preizkusili v obli-
kovanju preproste človeške figure. Letos so se učenci 2. razreda, ki so s kipar-
ko sodelovali že v vrtcu, preizkusiti v oblikovanju večjega kipa. Idejo za kip
medvedke z mladiči so dobili v Centru Dina (Center o velikih zvereh). Posto-
pek izdelave je bil zahtevnejši. Kip medvedke s petimi mladiči je bilo treba
dokončati v ateljeju kiparke. Pri tem so učenci spoznavali proces nastajanja
večje skulpture, še posebej odlivanja glinenega kipa v cement. Preseneče-
ni so bili nad dolgotrajnostjo celotnega postopka. Ugotavljamo, da so otroci
napredovali v ustvarjanju z glino in udejanjanju ustvarjalnih idej. Bili so spro-
ščeni. Vedno bolj so si zaupali. Predlagali so svoje rešitve in dajali pobude.
Okrepilo se je sodelovanje v skupini. Spoznali so delo kiparke in usvojili ki-
parske izraze. Umetniška izkušnja je neprecenljiva.
Ključne besede: Urša Toman, kiparjenje, glina, atelje
24