Page 127 - Lazar, Irena. 2022. Pogled skozi steklo / A Look Through the Glass. Koper: Založba Univerze na Primorskem. Libri universitatis hereditati, 1
P. 127
na zunanji strani predstavlja medaljon, v katerem je the engr aved glass bowl from bak ar – a vessel for honour able guests 127
doprsje moške figure. Na glavi ima pokrivalo, izpod nje-
ga gledajo kodrasti lasje, pred obrazom je najverjetneje
ribiška palica. Izven medaljona je prostor, ki ga zapolnju-
jejo večje morske živali, tri ribe in sipa. Obris in glavne
poteze so izdelani z brušenjem, posamezni detajli pa so
vrezani ročno.
Posoda je bila brez dvoma namenjena serviranju hrane v
znak dobrodošlice. Darovi morja na posodi z motivom
ribiča in njegovega ulova so brez dvoma poudarili gosto-
ljubje, gostitelj pa se je istočasno pohvalil z dragocenim
predmetom.
Do danes je bilo mogoče na osnovi ohranjenih najdb z
brušenim figuralnim ali geometrijskim okrasom prepo-
znati in opredeliti več skupin najdb, ki so pripadale po-
sameznim delavnicam širom imperija. Najkakovostnej-
ši izdelki so prihajali iz Rima, Egipta in Porenja.
Na osnovi podrobnosti izdelave bakarske skodele lah-
ko potrdimo, da gre za izdelek, ki sodi v skupino, ki jo je
Marianne Stern opredelila kot ‘contour groove group’ in s
tem določila glavne značilnosti okrasa tega posodja.
Motiv na skodeli je identičen skledi iz zbirke Ernesta
Wolfa, sorodne motive pa prepoznamo še na globo-
ki skledi iz zbirke v Corningu in odlomku posode iz
Tebtynisa. Na osnovi detajlov izdelave lahko zaklju-
čimo, da so nastale v isti delavnici, a jih ni izdelal isti
mojster.
Z ozirom na homogenost skupine (19 poznanih izdel-
kov) lahko zaključimo, da gre za izdelke egipčanske oz.
aleksandrijske delavnice, ki je s proizvodnjo začela v dru-
gi polovici 2. stol. in izvažala svoje izdelke v Italijo, na Ja-
dran in v zahodne province.
doprsje moške figure. Na glavi ima pokrivalo, izpod nje-
ga gledajo kodrasti lasje, pred obrazom je najverjetneje
ribiška palica. Izven medaljona je prostor, ki ga zapolnju-
jejo večje morske živali, tri ribe in sipa. Obris in glavne
poteze so izdelani z brušenjem, posamezni detajli pa so
vrezani ročno.
Posoda je bila brez dvoma namenjena serviranju hrane v
znak dobrodošlice. Darovi morja na posodi z motivom
ribiča in njegovega ulova so brez dvoma poudarili gosto-
ljubje, gostitelj pa se je istočasno pohvalil z dragocenim
predmetom.
Do danes je bilo mogoče na osnovi ohranjenih najdb z
brušenim figuralnim ali geometrijskim okrasom prepo-
znati in opredeliti več skupin najdb, ki so pripadale po-
sameznim delavnicam širom imperija. Najkakovostnej-
ši izdelki so prihajali iz Rima, Egipta in Porenja.
Na osnovi podrobnosti izdelave bakarske skodele lah-
ko potrdimo, da gre za izdelek, ki sodi v skupino, ki jo je
Marianne Stern opredelila kot ‘contour groove group’ in s
tem določila glavne značilnosti okrasa tega posodja.
Motiv na skodeli je identičen skledi iz zbirke Ernesta
Wolfa, sorodne motive pa prepoznamo še na globo-
ki skledi iz zbirke v Corningu in odlomku posode iz
Tebtynisa. Na osnovi detajlov izdelave lahko zaklju-
čimo, da so nastale v isti delavnici, a jih ni izdelal isti
mojster.
Z ozirom na homogenost skupine (19 poznanih izdel-
kov) lahko zaključimo, da gre za izdelke egipčanske oz.
aleksandrijske delavnice, ki je s proizvodnjo začela v dru-
gi polovici 2. stol. in izvažala svoje izdelke v Italijo, na Ja-
dran in v zahodne province.