Page 571 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 571

IV.3 ∙ poučevanje etike v študijskih programih oddelka za psihologijo ...

                    Predmet                           Vsebina
                                   Etične dileme glede enakovredne obravnave vseh ljudi v okviru
                                   javnozdravstvenih intervencij, obravnava posameznikov iz ranlji-
                                   vih skupin, intervencije s področja duševnega zdravja z vidika ob-
                                   veščenega soglasja in prostovoljnega sodelovanja, problematika
                                   zavajanja, razvijanje kritičnega mišljenja glede etičnih dilem;
                                   etične dileme glede prisilne hospitalizacije ob samomorilnem ve-
                                   denju; etične dileme glede količine informacij (npr. povedati so-
               Javno duševno zdravje  rodnikom, staršem, drugim organom), kadar prelomimo pravilo
                                   zaupnosti (skupaj z diskusijo, kdaj lahko to storimo);
                                   uporaba dokumentacije in njena vloga pri etičnem odločanju;
                                   etične dileme glede raziskovanja pri javnozdravstvenih interven-
                                   cijah; izzivi udejstvovanja psihologov v medijih (smernice Evrop-
                                   ske zveze psiholoških združenj (European Federation of Psycho-
                                   logists’ Association – EFPA) o delovanju psihologov v medijih in
                                   smernice za odgovorno novinarsko poročanje o samomoru)
                                   Spoznavanje kodeksov prakse psihologov in psihoterapevtov;
                                   etični vidiki psihoterapevtskega odnosa (varnost, dvojni odnosi,
                                   zaupnost, dogovori, držanje strokovnih meja);
              Uvod v klinično psihologijo   kršenje spolnih meja klientov;
                  in psihoterapijo
                   Psihoterapija   skrb za kompetentno in odgovorno delovanje (izpopolnjevanje,
              in psihoterapevtski pristopi  osebna terapija, supervizija, ocena usposobljenosti za sprejem do-
                                   ločenih klientov v obravnavo);
                                   zaupnost in varovanje podatkov;
                                   etične dileme, etične kršitve in obravnava le-teh
                                   Problem prepoznave lastnih kompetenc pri svetovalnem delu
                                   (npr. do katere mere še obravnavati problem, kdaj vsebinsko zade-
                                   ve presegajo terapevtovo znanje);
                                   problem dvojnih/multiplih odnosov v okviru terapevtskega dela;
                                   problem rušenja meja s strani svetovancev in kako terapevt vzpo-
               Vedenjsko-kognitivna   stavlja strokovni odnos ter ščiti tudi svojo integriteto;
                    terapija       etične dileme v primeru, ko nimamo pristojnosti zadržati klien-
                                   ta v obravnavi (ne želi biti vključen v obravnavo ali napoten nap-
                                   rej), ima pa precej resne težave ali izkazuje dejavnike tveganja, da
                                   se bo razvila psihopatologija, vendar ker ni nevaren sebi ali dru-
                                   gim in ker trenutno relativno dobro funkcionira, nimamo vzvo-
                                   dov za razkrivanje podatkov
                                   Ključna načela psihološke etike v razvojnopsiholoških raziskavah;
                                   pomen soglasja udeležencev in/ali njihovih staršev/skrbnikov pri
                                   sodelovanju v praktičnih razvojnopsiholoških raziskavah;
              Razvojna psihologija 1 in 2  podrobna načela psihološke etike v razvojnopsihološki diagnos-
                                   tiki;
                                   pomen soglasja udeležencev in/ali njihovih staršev/skrbnikov pri
                                   sodelovanju v praktičnih razvojnopsiholoških preizkusih
                                   Etična načela pri delu šolske svetovalne službe, kot je načelo pro-
              Osnove pedagoške psiho-  stovoljnega sodelovanja, pridobivanja ključnih informacij pri
                     logije        obravnavi primera;
                                   etični vidik posvetovanja;
               Pedagoška psihologija  etični vidiki strokovne usposobljenosti v kontekstu vseživljenj-
                                   skega učenja;
                 Šolska psihologija  etični vidiki povratne informacije različnim deležnikom v peda-
                                   goški situaciji



                                                                              569
   566   567   568   569   570   571   572   573   574   575   576