Page 571 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 571
IV.3 ∙ poučevanje etike v študijskih programih oddelka za psihologijo ...
Predmet Vsebina
Etične dileme glede enakovredne obravnave vseh ljudi v okviru
javnozdravstvenih intervencij, obravnava posameznikov iz ranlji-
vih skupin, intervencije s področja duševnega zdravja z vidika ob-
veščenega soglasja in prostovoljnega sodelovanja, problematika
zavajanja, razvijanje kritičnega mišljenja glede etičnih dilem;
etične dileme glede prisilne hospitalizacije ob samomorilnem ve-
denju; etične dileme glede količine informacij (npr. povedati so-
Javno duševno zdravje rodnikom, staršem, drugim organom), kadar prelomimo pravilo
zaupnosti (skupaj z diskusijo, kdaj lahko to storimo);
uporaba dokumentacije in njena vloga pri etičnem odločanju;
etične dileme glede raziskovanja pri javnozdravstvenih interven-
cijah; izzivi udejstvovanja psihologov v medijih (smernice Evrop-
ske zveze psiholoških združenj (European Federation of Psycho-
logists’ Association – EFPA) o delovanju psihologov v medijih in
smernice za odgovorno novinarsko poročanje o samomoru)
Spoznavanje kodeksov prakse psihologov in psihoterapevtov;
etični vidiki psihoterapevtskega odnosa (varnost, dvojni odnosi,
zaupnost, dogovori, držanje strokovnih meja);
Uvod v klinično psihologijo kršenje spolnih meja klientov;
in psihoterapijo
Psihoterapija skrb za kompetentno in odgovorno delovanje (izpopolnjevanje,
in psihoterapevtski pristopi osebna terapija, supervizija, ocena usposobljenosti za sprejem do-
ločenih klientov v obravnavo);
zaupnost in varovanje podatkov;
etične dileme, etične kršitve in obravnava le-teh
Problem prepoznave lastnih kompetenc pri svetovalnem delu
(npr. do katere mere še obravnavati problem, kdaj vsebinsko zade-
ve presegajo terapevtovo znanje);
problem dvojnih/multiplih odnosov v okviru terapevtskega dela;
problem rušenja meja s strani svetovancev in kako terapevt vzpo-
Vedenjsko-kognitivna stavlja strokovni odnos ter ščiti tudi svojo integriteto;
terapija etične dileme v primeru, ko nimamo pristojnosti zadržati klien-
ta v obravnavi (ne želi biti vključen v obravnavo ali napoten nap-
rej), ima pa precej resne težave ali izkazuje dejavnike tveganja, da
se bo razvila psihopatologija, vendar ker ni nevaren sebi ali dru-
gim in ker trenutno relativno dobro funkcionira, nimamo vzvo-
dov za razkrivanje podatkov
Ključna načela psihološke etike v razvojnopsiholoških raziskavah;
pomen soglasja udeležencev in/ali njihovih staršev/skrbnikov pri
sodelovanju v praktičnih razvojnopsiholoških raziskavah;
Razvojna psihologija 1 in 2 podrobna načela psihološke etike v razvojnopsihološki diagnos-
tiki;
pomen soglasja udeležencev in/ali njihovih staršev/skrbnikov pri
sodelovanju v praktičnih razvojnopsiholoških preizkusih
Etična načela pri delu šolske svetovalne službe, kot je načelo pro-
Osnove pedagoške psiho- stovoljnega sodelovanja, pridobivanja ključnih informacij pri
logije obravnavi primera;
etični vidik posvetovanja;
Pedagoška psihologija etični vidiki strokovne usposobljenosti v kontekstu vseživljenj-
skega učenja;
Šolska psihologija etični vidiki povratne informacije različnim deležnikom v peda-
goški situaciji
569