Page 568 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 568

psiholog v dilemi: etične vsebine in etična zavest v praksi

                 Ključne besede: etična načela, poučevanje in učenje etike,
                 vseživljenjsko izobraževanje, izkustveno učenje


                 Vključenost etike v študijske programe
                 in posamezne predmete
            Na oddelku za psihologijo Fakultete za matematiko, naravoslovje in in-
            formacijske tehnologije Univerze na Primorskem (UP FAMNIT) sta pou-
            čevanje in učenje etike integrirana v izvajanje študijskega programa. Na
            začetku bova izpostavili ključne etične vsebine, v preglednici 1 pa so pred-
            stavljene etične vsebine pri posameznih predmetih oz. njihovih sklopih.
            Pri tem je treba poudariti, da so v predstavitev vključeni predmeti treh
            ključnih aplikativnih področij po EuroPsy, psihologija dela in organizaci-
            je, psihologija v vzgoji in izobraževanju ter zdravstvena in klinična psiho-
            logija. Temu so dodani predmeti, ki sodijo v kontekst raziskovanja. Tretja
            skupina izbranih predmetov pa so nekatere specifične vsebine, ki jih vk-
            ljučujemo v naš študijski program.
                 Na dodiplomski stopnji študija se šudenti podrobneje seznanijo s te-
            meljnimi etičnimi vsebinami. Pri predmetu Psihološki praktikum, kate-
            rega cilj je na izkustven način predstaviti osnovno raziskovalno delo na
            raznovrstnih področjih psihologije, šudenti pripravijo načrt raziskave, ki
            ga preizkusijo v praksi. Tako razvijejo osnovne znanstveno-raziskoval-
            ne kompetence, hkrati pa razvijajo samoiniciativnost, kritično mišljenje,
            obvladovanje metodoloških načel, avtonomno strokovno presojo in etič-
            no razmišljanje. Pri tem predmetu je poseben poudarek na ozaveščanju
            etičnih načel v raziskovalnem procesu, prepoznavanju etičnih dilem in
            njihovem reševanju. Šudenti spoznajo postopek seznanjanja udeležencev
            raziskave o njihovi vlogi, pravicah, ki jih imajo v raziskovalnem proce-
            su, in možnostih predstavitve rezultatov. V povezavi z navedenim pripra-
            vijo primer obveščenega soglasja. Pri predmetih Psihološka diagnostika
            ter Psihologija dela in organizacije spoznajo etične vidike uporabe psi-
            holoških pripomočkov, kot so vprašalniki, ocenjevalne lestvice in testi.
            Pripravijo načrt aplikacije, vrednotenja odgovorov, prikaza rezultatov in
            njihove interpretacije. Prav tako se naučijo pripraviti ustrezno poročilo,
            upoštevajoč etična načela predstavitve rezultatov tako strokovni kot la-
                                                        1
            ični javnosti. Pri predmetu Etika in človečnost  obravnavajo etiko s filo-
            zofske, sociološke, z biološke in s psihološke perspektive. Ker je izvajalcev
            pri tem predmetu več in zastopajo različne stroke, je ta predmet dober

            1    V prihodnje se bo predmet imenoval Etika v psihologiji in biopsihologiji.

            566
   563   564   565   566   567   568   569   570   571   572   573